من به عشق موسیقی آذربایجان به این عرصه آمده ام

سام بورنگ

رسانه نوا – «رحیم شهریاری»؛ خواننده تبریزی کشورمان، در روزهای سی ام تا سوم بهمن ماه و هر شب طی دو سانس در سالن پتروشیمی زادگاهش به روی صحنه می‌رود و در همین راستا نشست خبری خود را برگزار کرد.

وی در این نشست خبری به سوالات مختلف خبرنگاران و اصحاب رسانه استان پاسخ داد. شهریارس با اشاره استقبال خوب از کنسرت هایش در خارج کشور گفت: بهار سال آینده تور اروپایی خواهیم داشت این تور شامل کشورهای آلمان، فرانسه، هلند، سوئد و انگلستان خواهد بود.هموطنان در هر جای دنیا که می رویم با استقبالهای پرشور و کم نظیر رکوردهای جالب از توجه به کنسرتهای موسیقی به جای می گذارند جالب اینجاست که این مساله مختص ترک زبانان نیست و از هر قوم و زبانی در کنسرت هایمان حضور دارند.

شهریاری همچنین از انتشار آلبوم جدیدش قبل از برگزاری تور اروپایی آتی خود خبر داد و گفت: این آلبوم حاوی ۱۰ آهنگ خواهد بود که شامل ۴ آهنگ ساخته خود من ، ۳ آهنگ ترکی آذری ساخته آهنگسازان باکو ، ۳ آهنگ ترکی استانبولی و بازخوانی ۲ آهنگ قدیمی که یکی از آنها ، آهنگ «اویانا دوندر منی» خواهد بود

وی ضمن انتقاد از نبود قانون کپی رایت در کشورمان از ضرر دهی انتشار آلبوم گفت و تصریح کرد: آلبوم قبلی حدود ۸۰ میلیون هزینه داشته است در حالی که این آلبوم تنها ۲۳ میلیون فروش داشت تصمیم گرفته بودم به دلیل هزینه های سرسام آور و اینکه ضرر دهی به دلیل نبود حق کپی رایت آلبومی منتشر نکنم ولی به عشق آذربایجان نظرم را عوض کردم.

حیم شهریاری ردر رابطه با برگزاری کنسرت در مشکین شهر گفت:  اتفاقا من حدود یک هفته پیش با مدیر برنامه ام بابت برگزاری کنسرت مشگین شهر صحبت کردم ولی به دلیل پر بودن وقت برای بعد عید موکول میکنیم  وکنسرت مشگین شهر بدون در نظر گرفتن حاشیه پیش آمده یکی از بهترین کنسرت هایم بود اما متاسفم از این که کسانی که نبودند و خبر نداشتند که چه اتفاقی افتاد در اون مورد اعلام نظر کردندتنها مشکل کنسرت مشگین شهر بی ادبی و توهین یک نفر به من بود که کمی مورد رنجشم شد,انشاالله کنسرت بعدی مشگین شهر کنسرتی به یاد ماندنی تر خواهد شد.

شهریاری از ضبط موسیقی هایش در کنار نمادهای شهر تبریز و آذربایجان ابراز علاقه کرد و در این زمینه گفت: از حواشی پیش آمده پیرامون ارک تبریز ناراحت شدم و امیدورام روزی روبروی ارک تبریز بتوانم اجرا داشته باشم.

وی با انتقاد از نبود زیر ساخت های لازم برای اجرا در شهر تبریز گفت: سال گذشته قول داده اند که سالنی در شهرک خاوران افتتاح کنند اما گویا هنوز خبری نیست امیدواریم قولی که داده اند را زودتر عملی کنند.. البته شهردار انصافا به مسائل فرهنگی و هنری توجه خاصی دارند اما زیر مجموعه هایش این گونه نیستند و برای همکاری ها سنگ اندازی می کنند.

شهریاری ضمن ایجاد این پرسش چرا باید در کنسرت های شهرهای آذربایجان و تبریز جای خوانندگان آذربایجانی خالی باشد گفت: تبریز پاتوق خوانندگان تهرانی شده است فعالان موسیقیایی در تبریز قوی هستند اما متاسفانه ۸۰ درصد آنها در خواب زمستانی هستند حرکتی نمی کنند و این عدم حرکت این گونه رخوتی را در موسیقی آذربایجانی به وجود آورده است. در تبریز اتحاد موسیقیایی وجود ندارد که برای حل این مشکلات قدمی بردارند.

وی ضمن اشاره به دلایل تغییر سیاق موسیقی خود از سنتی آذربایجانی به پاپ گفت: امروز اکثر مردم موسیقی سنتی قدیم را به دلیل کم شدن حوصله ها بر نمی تابند به همین دلیل تصمیم گرفتم با حفظ سیاق روشی جدید در موسیقی آذربایجانی به وجود بیاورم. این استقبال عمومی مردم نشان از مقبولیت و قابل هضم بودن این آثار برای مردم دارد. ریشه من در موسیقی اصیل آذربایجان است و از همان موسیقی اصیل نیز کارم را شروع کرده ام ولی ذائقه مردممان این موسیقی اصیل نیست و پاپ را بیشتر می پسندند.

ین خواننده در پایان در واکنش به صحبت های اخیر مهرداد رئیسی و توهین این فرد به ترک زبانان کشور گفت: من در قضیه فیتیله هم اولین نفری بودم که این قضیه را محکوم کردم و همیشه کسانی که برای ترک های کشور اهانت می کنند را محکوم خواهم کرد که صحبت های رئیسی را نیز علیه ترک های ایران به شدت محکوم می کنم و امیدوارم وی با عذر خواهی از همه ترک زبانان ایران اشتباه خود را ادامه ندهد توهین به ترک زبان و غیر تکر زبان از نظر من محکوم است

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی