جشن امضای مجموعه ترانه‌های علی کمارجی، مریم ناصر‌پور و سها سپانلو

سام بورنگ

رسانه نوا – عصر جمعه هشتم مرداد ماه، فروشگاه فرهنگ میزبان جشن امضای مجموعه ترانه‌های «علی کمارجی»، «مریم ناصر‌پور» و «سها سپانلو» بود.

این مراسم با حضور مخاطبان ترانه و مهمانانی همچون فرزاد دزدمه و حسین قلى‌پور برگزار و علی کمارجی از کتاب «بنیاد ترانه»، مریم ناصرپور از کتاب «سیانور» و سها سپانلو از کتاب «اکران خصوصی» رونمایی کردند.

مراسم با صحبت‌های علی کمارجی آغاز شد و وی در خصوص کتاب بنیاد ترانه گفت: بنیاد ترانه کتابی آموزشى براى ترانه‌سرایی است و در آن به مباحثی همچون ساختارهای ترانه، تفاوت‌های شعر و ترانه و… پرداخته شده است. همچنین در این کتاب مطالب دیگری مثل جامعه شناسى و روانشناسى نیز گنجانده شده که اثر را از دیگر کتاب‌های آموزشی متمایز می‌کند؛ در بنیاد ترانه درکنار بحث ترانه، به موسیقی هم پرداخته شده و برای نمونه، از صحبت‌ها و مثال‌های خواننده‌ها و آثار ترانه‌سرایان مطرح نیز استفاده شده است.

علی کمارحی همچنین از احتمال انتشار مجموعه ترانه‌های خود و مجموعه‌ای از ترانه‌های ترانه‌سرایان مطرح در سال آینده و به همت نشر مایا خبر داد.

در ادامه مریم ناصرپور که نخستین کتاب خود به نام «سیانور» را منتشر کرده است به توضیح در خصوص این اثر پرداخت و گفت: سعی کرده‌ام با انتخاب اسم کتاب، محتوای آن نیز مشخص باشد؛ آثار من در این کتاب بیشتر از زبان یک مرد بوده و ژانر آثار نیز سیاه یا دارک بوده است. ناصرپور در ادامه افزود: برای کتاب بعدی اما قصد دارم اسم «مورفین» را انتخاب کنم که به نوعی برخلاف این کتاب باشد و محتوای آن نیز شادتر و در فضای موسیقی امروز قرار بگیرد.

سها سپانلو نیز که کتاب «اکران خصوصی» را سروده است با اشاره به اسم کتاب گفت: همیشه شعار من این است که خودم را می‌نویسم و همواره هرچه که در ذهنم بوده را روی کاغذ آورده‌ام، اصلی‌ترین دلیل انتخاب اسم نیز همین موضوع است؛ اما در کل و درخصوص این کتاب، متاسفانه طرح جلد و محتوا، آنطور که به خواست من بود منتشر نشد و تعدادی از ترانه‌ها پیش از انتشار از کتاب حذف شدند که دلیل برخی از حذفیات برای من روشن نیست.

در ادامه نیز هریک از ترانه‌سرایان به خوانش یکی از آثار خود پرداختند و پایان بخش مراسم نیز جشن امضای آثار با حضور علاقه‌مندان برگزار شد.

دیدگاه شما

1 دیدگاه
پاسخ دادن

اخه این چه سر و وضعی هست بعد خودشون رو اهل فرهنگ و خیلی کلاس بالا نشون میدن خانم های به اصطلاح با فرهنگ و با سواد اینجا ایران هست و این وضع با فرهنگ و تمدن عظیم کشورمون جور در نمیاد اگه شما باسوادی نباید پوشش و رفتارت مثل عقب افتاده های غربی (از نظر فکری ) باشه چشم عده ی زیادی از جوون ها به شماهاست پس کمی به این موضوع فکر کنید

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی