«در ناگهان» امیراشکان غلامی رونمایی شد

حمیدرضا پیرمحمدی

رسانه نوا –  آیین رونمایی و جشن امضا چهارمین آلبوم امیراشکان غلامی بانام «در ناگهان» شامگاه جمعه ۲۱ دی ماه و با حضور عوامل آلبوم، جمعی از هنرمندان و همچنین اصحاب رسانه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا، آلبوم «در ناگهان» از ۸ قطعه به نام های کولی، دورادور، در این مه، حافظ، درخت، عبور، قریه و در ناگهان تشکیل شده که رضا عابدین زاده و سیاوش کسرایی ترانه های این آلبوم را سروده اند و امیراشکان غلامی نیز آهنگسازی و تنظیم تمامی قطعات را برعهده داشته است. همچنین امید اصغری نیز میکس و مسترینگ قطعات را انجام داده است. ضمن اینکه امیراشکان غلامی، رضا تاجبخش، کسری سبکتکین، علی باغفر، پدرام فریوسفی، آتنا اشتیاقی، مسعود فیاض زاده، امیر راحتی و میلاد مرادی نیز به عنوان نوازنده در این آلبوم حضور داشته اند و وحید میثاقی نیز گرافیست و طراح تصاویر آلبوم را برعهده داشته است.

در ابتدای این مراسم، موزیک ویدئو قطعه «کولی» از این آلبوم برای حضار داخل سالن پخش شد و پس از آن، سبحان اکرامی که اجرای این برنامه را برعهده داشت به پشت تریبون آمد و ضمن خوشامدگویی به حضار و اصحاب رسانه، از امیراشکان غلامی، علی باغفر، رضا تاجبخش و کسری سبکتکین دعوت کرد تا به روی سن بیایند و در مورد این آلبوم صحبت کنند.

در ابتدا امیراشکان غلامی ضمن خوشامدگویی به حضار، دقایقی در مورد این آلبوم صحبت کرد و گفت: “چهارمین آلبوم بنده با عنوان «در ناگهان» منتشر شد و تقریبا می شود گفت این آلبوم نیز در سبک و سیاق آلبوم های گذشته بنده البته با اندکی تغییر است. همانند آلبوم های گذشته در این آلبوم نیز از دستگاه های ایرانی استفاده شده است و گاها به جاز هم اشاراتی شده است. در این آلبوم با علی باغفر نوازنده درامز همکاری داشته ام که در تمام این چهار آلبوم ما با ایشان همکاری داشته ایم و باعث افتخار ما است. کسری سبکتکین نیز از سال ۱۳۹۶ به گروه ما ملحق شدند و در این آلبوم نیز افتخار همکاری با ایشان را داشته ایم و رضا تاجبخش عزیز نیز از آلبوم دوم بنده به جمع ما ملحق شدند و باعث افتخار بنده است که با این سه عزیز همکاری داشته ام.”

وی همچنین در مورد اشعار این آلبوم نیز گفت: «من در آلبوم مسافران مردد نخستین بار غزلی از سعدی کار کردم و در این آلبوم نیز یک قطعه از حافظ استفاده شده است. اشعار این آلبوم به جز قطعه «کولی» مابقی قطعات از حالت ترانه خارج شده است و بیشتر در قالب شعر نیمایی و ادبیات کلاسیک مورد استفاده قرار گرفته است.”

غلامی در مورد لغو کنسرت خود در فستیوال «موسیقی و آزادی» و همچنین لغو تمامی اجراهای موسیقی راک در برج آزادی نیز بیان کرد: “ما قرار بود در تاریخ ۱۷ دی ماه در برج آزادی اجرا داشته باشیم و من هم از طریق فضای مجازی به اطلاع عموم رساندم. بنا به یکسری دلایل و سوتفاهمات فستیوال موسیقی و آزادی لغو شد و دیگر دوستانی که اجرا داشتند، به صورت مستقل برگزار شد. گویا مشکل اصلی برج آزادی بود که زیر مجموعه بنیاد رودکی است و مجوز هیچ گروهی لغو نشد و تنها مسئله بینیاد رودکی و برج آزادی بود که آقای یاشار درفشه تهیه کننده بنده و فستیوال موسیقی و آزادی در حال پیگیری هستند تا انشالله شفاف سازی شود و به نوعی این مسئله حل شود. من فکر می کنم بهمن ماه یا اوایل اسفندماه بتوانم اجرای صحنه ای در تهران داشته باشم.”

امیراشکان غلامی در مورد طراحی گرافیک آلبوم نیز خاطرنشان کرد: “این سومین آلبومی است که بنده با وحید میثاقی به عنوان طراح گرافیک همکاری می کنم و غیر از تصویرسازی که بر روی جلد آلبوم انجام شده است، هر قطعه منطبق با فضای شعر و موسیقی یک تصویر سورئالیسم دارد و بنده پیشنهاد می کنم زمانی که این قطعات را گوش می دهید، این تصاویر را مشاهده کنند. در کل اعتقاد خاصی به گرافیک دارم و ترجیح می دهم که در تمامی آلبوم هایی که منتشر می کنم، کارهای گرافیکی در آلبوم انجام شود.”

در بخش دیگری از این مراسم سعید امیراصلانی ترانه سرای کشورمان به پشت تریبون آمد و دقایقی در مورد موسیقی راک و پاپ صحبت کرد و گفت: “راک در موسیقی ما ریشه ندارد یعنی بومی موسیقی ما نیست. آنچه که ما تحت عنوان موسیقی پاپ می شناسیم که کلمه غلطی هم است، پاپ یک نوع موسیقی نیست بلکه یک نوع رویکرد موسیقی است و شما می توانید موسیقی دستگاهی تولید کنید که کاملا پاپیولار باشد. ما در ژانرهای موسیقی که براساس سکشن ها تعریف می شوند، سکشن پاپ نداریم. اما سکشن راک را می شناسیم و حتما در آن یک گیتار الکتریک،  درامز و گیتار کلاسیک و… وجود دارد. آنچه که تحت عنوان موسیقی پاپ در ایران وجود دارد، یک مقدار مدیون حضور ارامنه در ایران است و یک مقداری هم مدیون حضور موسیقی افغان و هند در ایران است که به ریشه های سینما برمی گردد. ارامنه در تاریخ موسیقی ایران نقش بی بدیلی در ماندگاری و ورود جریان های موسیقی در ایران داشتند. شما اگر به اسامی ارامنه در موسیقی ایران نگاه کنید، همه آن ها افراد بزرگی بودند.”

در اواخر این مراسم نیز کامران همت پور مدیر موسسه «آوای حنانه» ناشر این آلبوم لحظاتی به صحبت پرداخت و پس از آن امیراشکان غلامی نوازنده گیتار به همراه علی باغفر نوازنده ساز کاخن، رضا تاجبخش نوازنده کیبورد و کسری سبکتکین نوازنده گیتار قطعات درخت، کولی و دورادور رابه صورت زنده اجرا کردند. پس از اجرای این سه قطعه، میلاد مرادی نوازنده کمانچه به روی سن آمد و امیراشکان غلامی را در قطعه «در ناگهان» همراهی کرد.

در پایان این مراسم نیز موزیک ویدئو قطعه «درخت» برای حضار پخش شد و پس از آن مراسم جشن امضا برگزار شد و هواداران با در دست داشتن آلبوم های خود به نوبت به سمت امیراشکان غلامی برای گرفتن امضا و عکس یادگاری رفتند.

حامد کمیلی، نغمه مرادآبادی، پرهام علیزاده، ژوبین عسکریه، ریما حسن زاده، علیرضا شمس اسکندری و… از جمله مهمانان این مراسم بودند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی