آلبوم «سپیدار» با دکلمه‌های سپیده خداوردی رونمایی شد

حمیدرضا پیرمحمدی

رسانه نوا – آیین رونمایی و جشن امضا آلبوم موسیقی «سپیدار» به آهنگسازی مجید درخشانی و دکلمه سپیده خداوردی و براساس اشعار هوشنگ ابتهاج (سایه)، شامگاه سه شنبه ۲۲ خردادماه و با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به موسیقی در شهرکتاب دانشگاه برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا، در ابتدای این مراسم مجید درخشانی ضمن خوشامدگویی به حضار دقایقی در مورد این آلبوم به صحبت پرداخت و گفت: «این کار سال های زیادی است که تولید شده. در آن زمان گروه شهناز فعالیت های خودش را انجام می داد و تور کنسرت‌هایی را در شهرهای مختلف کشور و همچنین در خارج از کشور برگزار می‌کردیم و در بسیاری از اجراها سرکار خانم خداوردی به عنوان نوازنده همراه ما بودند. در همین سفرها و پیوستن ایشان به گروه شهناز ما با ایشان آشنایی داشتیم و در آن زمان دیدم که ایشان همچنان که بازیگر هستند، می توانند اشعاری را به صورت دکلمه اجرا کنند و خودشان به بنده پیشنهاد دادند که اشعاری را به صورت دکلمه اجرا کنند و به صورت آلبوم موسیقی به بازار عرضه کنند.»

وی ادامه داد: «در ادامه چند قطعه با اشعار شاعران مختلف ضبط کردیم اما به یکباره یکسری چیزها تغییر کرد و به این نتیجه رسیدیم که از یک شاعر در این آلبوم استفاده کنیم و خانم خداوردی پیشنهاد دادند که تمام اشعار این آلبوم از هوشنگ ابتهاج باشد. در هر صورت این اشعار انتخاب شد و نظر شخصی من این است که ایشان از همه نظر بسیار خوب از پس دکلمه این اشعار برآمدند. زمانی که این دکلمه ها را ضبط کردیم فکر کردیم که این قطعات موسیقی می خواهد و یک بخشی از موسیقی های این آلبوم را از کارهایی که بنده به صورت آرشیو در اختیار داشتم استفاده کردیم و بخش دیگر آن را نیز به صورت مستقل ساختم.»

این آهنگساز و نوازنده برجسته در مود تایید اثر توسط محمدرضا شجریان نیز بیان کرد: «چیزی که برای من در ساخت این آلبوم جالب بود، برخورد استاد محمدرضا شجریان با این کار بود. ایشان زمانی که این اثر را شنیدند، متنی برای آن نوشتند که در کاور این آلبوم به چاپ رسیده است و تشویق ایشان برای ما جای خوشحالی داشت.»

درخشانی در مورد تاخیر بیش از اندازه در انتشار این آلبوم نیز تصریح کرد: «همان طور که گفتم این آلبوم سال های زیادی آماده انتشار بود در آن زمان یک شرکت نوپا به ما اعلام کرد که این اثر را منتشر می‌کنیم. سپس کار را از ما گرفتند و دیگر خبری از آن ها نشد اما بعد از چندین سال تصمیم گرفتم با آقای سپهر سعیدی صحبت کنم که این اثر را منتشر کنند و ایشان نیز محبت کردند و این اثر را بعد از پنج یا شش سال منتشر کردند.»

مجید درخشانی در پایان صحبت هایش از انتشار یک آلبوم دکلمه دیگر با آهنگسازی خودش خبر داد و خاطرنشان کرد: «یک اثر دیگر نیز چندین سال پیش با آهنگسازی بنده به نام «چاوشی» تولید کردیم که آقای زرتشت اخوان ثالث فرزند مهدی اخوان ثالث اشعاری از پدرشان را به صورت دکلمه اجرا کردند و بنده به شخصه بسیار آن اثر را دوست دارم که آن اثر هم انشالله به زودی منتشر خواهد شد.»

سپس سپیده خداوردی نیز ضمن خوشامدگویی به حضار دقایقی به صحبت پرداخت و گفت: «من همیشه صدا و تطبیق شدن هنرها با هم را دوست داشتم. هدف اصلی من از انتشار آلبوم «سپیدار» این بود که من علاقه زیادی به اشعار استاد ابتهاج دارم و با اشعارشان زندگی کردم. هدف من از نوع بیان اشعار آقای ابتهاج در درجه اول شنیدن خود آقای ابتهاج بود. این موضوع تنها بخشی از دغدغه من بود و خیلی دوست داشتم و تلاش کردم که زمانی که شنونده اشعار ایشان و موسیقی را می شنوند، در درجه اول آقای ابتهاج را بشنوند. این دغدغه ام را بسیار دوست دارم و به آن افتخار می کنم که در درجه اول خدا خواست و سایه استاد درخشانی بالای سرم بود و من را حمایت کردند و حسی که در سرم بود و دوست داشتم آن را انجام دهم با هر شرایطی به سرانجام رسید.»

وی افزود: «نکته جالبی که می خواهم بگویم این است که زمانی که این اثر تولید شد به آقای درخشانی پیشنهاد دادم که این اثر را به استاد شجریان بدهم که گوش کنند و ایشان هم با آغوش باز پذیرفتند و زمانی که من خدمت استاد شجریان رفتم و این اثر را برایشان پخش کردم، ایشان با همان نگاه اسطوره ای شان این اثر را امضا و تایید کردند و من در آن لحظه بسیار شگفت زده شده بودم.»

این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان صحبت‌هایش در مورد تغییر نام این آلبوم نیز بیان کرد: «این اثر قرار بود بانام «سپید مشق» به بازار موسیقی عرضه شود اما در نهایت نام اثر به «سپیدار» تغییر پیدا کرد و خیلی خوشحالم که این اثر پس از سال ها منتشر شد.»

پس از صحبت های سپیده خداوردی، سپهر سعیدی مدیر موسسه فرهنگی هنری «رهگذر هفت اقلیم» و ناشر این آلبوم، دقایقی به صحبت پرداخت و پس از آن قطعه ای از این آلبوم برای حضار پخش شد.

در اواخر این مراسم نیز جشن امضا آلبوم برگزار شد و هواداران با در دست داشتن این آلبوم به نوبت به سمت مجید درخشانی و سپیده خداوردی برای امضا آلبوم رفتند.

علی جعفری پویان، هومن جوای، نیوشا خطیب و… از جمله مهمانان این مراسم بودند.

س

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی