«کوچه دلواپسی»؛ جدیدترین آلبوم شهرام امیری رونمایی شد

سام بورنگ

رسانه نوا – رونمایی از  دومین آلبوم رسمی شهرام امیری خواننده کشورمان بانام کوچه دلواپسی عصر روز شنبه ۱۶ بهمن‌ماه نود و پنج  و با حضور عوامل آلبوم و اصحاب رسانه در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار شد.

آلبوم «کوچه دلواپسی» از ۱۰ قطعه به نام‌های ای وای دلم، کوچه دلواپسی، یادته، بانو، رسم یاری، عروس دیگری، سفر، فتنه گر، نفس بکش و آفتاب پرست تشکیل شده که حسین متولیان، عبدالجبار کاکایی، رهی معیری و امیرحسین مساح ترانه‌سرایان این آلبوم هستند و امیر هوشنگ شاهرخی نیز به عنوان آهنگساز و تنظیم‌کننده در این آلبوم حضور دارد. همچنین محمد اسلامی نیز وظیفه میکس و مسترینگ تمامی قطعات را بر عهده دارد. ضمن اینکه امیر هوشنگ شاهرخی، حسن فراهانی، ناصر رحیمی، بابک شریفی، قربان عابدی، ایمان غیاثی و سیامک رفیعی نیز به عنوان نوازنده در این آلبوم هنرنمایی کرده‌اند.

ابتدای مراسم امیر پیر نهان بعنوان مجری این مراسم حضور یافت و از عوامل آلبوم کامران همت پور (موسسه آوای حنانه ناشر)، امیر هوشنگ شاهرخی (آهنگساز و تنظیم کننده)، کیارش حسن زاده (موسسه آوای مهر میهن مرکز پخش) و شهرام امیری خواننده اثر برای حضور در جایگاه دعوت به عمل آورد.

با پخش تیزری از آلبوم «کوچه دلواپسی»، مراسم رونمایی از این آلبوم آغاز شد و سپس کامران همت‌پور (مدیریت موسسه فرهنگی هنری آوای حنانه) که وظیفه نشر آلبوم را برعهده داشت، در اولین صحبت‌های این مراسم گفت: من حدود ۲۵ سال پیش به واسطه ناصر عبداللهی با شهرام امیری آشنا شدم. ایشان در هر مسئله‌ای جداً بسیار آدم دوست‌ داشتنی هستند. آقای امیری مثل یک درخت پر بار هستند و همین ویژگی مرا به همکاری با ایشان ترغیب کرد. آلبوم «کوچه دلواپسی» به عنوان دومین آلبوم آقای امیری، ضمن خوانندگی بسیار خوب، ترانه‌، ملودی و تنظیم‌های بسیار خوبی هم دارد. انتشار این آلبوم مقدار به طول انجامید و دوستان عزیزی در این خصوص ما را همراهی کردند تا «کوچه دلواپسی» به انتشار برسد.

پس از صحبت‌های همت‌پور نوبت به امیر هوشنگ شاهرخی آهنگساز و تنظیم‌کننده اثر «کوچه دلواپسی» رسید تا در خصوص آلبومی که تولید کرده صحبت کند. این آهنگساز ضمن تبریک انتشار آلبوم «کوچه دلواپسی» به شهرام امیری، بیان داشت: من و شهرام امیری از گذشته مثل برادر بودیم و از روز اولی که کارمان را شروع کردیم، احساس من به او هیچ تغییری نکرده است. موسیقی آلبوم «کوچه دلواپسی» به لحاظ میکس و مسترینگ، تغییراتی داشته است. این آلبوم، آلبوم محترمی است و شخصیت دارد. آلبومی نیست که تنها یکی دو سال گوش داده شود و تاریخ انقضا داشته باشد. هر موسیقی ممکن است نقاط ضعف و قوت داشته باشد که من همه را با جان و دل می‌پذیرم اما ما کاری را انجام دادیم که مخاطب درک کند این آلبوم، آلبوم سالمی است.

کیارش حسن‌زاده مدیریت شرکت آوای مهر میهن نفر بعدی بود که نقطه نظرش را در خصوص شهرام امیری و آلبوم دوم این خواننده بیان کرد. او گفت: دوستی من و شهرام ۱۴،۱۵ به سال پیش برمی‌گردد. «کوچه دلواپسی» دومین آلبوم شهرام است و آلبوم اول او هم آلبوم محترمی بود. شهرام برای آلبوم «کوچه‌ دلواپسی» زحمت خیلی زیادی کشیده‌ است. امیر شاهرخی و شهرام امیری بانیان این اثر هستند و حسین متولیان هم بیشتر بار ترانه آن را به دوش کشیده است. ما قرار است که پس از این هم با شهرام امیری همکاری کنیم و کنسرت‌های او را برگزار کینم.

در ادامه مراسم شهرام امیری  دقایقی به صحبت پرداخت و ضمن خوشامدگویی به هواداران و اصحاب رسانه گفت: « من در ابتدا می‌خواهم از مرحوم امیر حیدر پور و سیامک رفیعی یاد کنم که زحمات فراوانی برای این آلبوم کشیدند.همچنین ناصر عبداللهی که به عنوان یک استاد در کنار او زندگی کردم و سعی کردم چیزهایی که فراگرفتم را در خواندن هم به لحاظ تفکر و مکتب موسیقی که ایشان داشتند ، لحاظ کنم.این آلبوم نمی‌شود گفت کهنه‌شده است خیلی بد است آدم از زمانی که زندگی می‌کند جلوتر کار کند و به نظر من به لحاظ موسیقی که استفاده‌شده است ، امروز زمان مناسبی برای انتشار این آلبوم بود و امیر هوشنگ شاهرخی عزیز زحمات فراوانی برای تولید این آلبوم کشید.امیدوارم که این آلبوم مخاطب پیدا کند و بتوانیم با کمک دوستان دیگر آلبوم سوم را متفاوت‌تر به بازار عرضه کنیم.»

امیر هوشنگ شاهرخی نیز در خصوص سبک کلی این آلبوم گفت : « بنده اصولاً با کلمه تلفیقی مشکل‌دارم و خودم هم نمی‌دانم چرا سبک این آلبوم را تلفیقی نامیده‌اند.این موسیقی یک موسیقی ترکیبی است و در این آلبوم بخش‌هایی از سازهای منطقه‌ای مانند دیوان استفاده‌شده است.ما سعی کردیم در این آلبوم از سازهایی استفاده کنیم که کمتر استفاده‌شده است.برای موسیقی سبک خاصی را نمی‌توانم تعریف کنم به دلیل اینکه موسیقی پاپ سبک ندارد و سبک این موسیقی در وهله اول پاپ است و ترکیبی از نواهایی کشورهای مختلف است و من این آلبوم را ترکیبی می‌دانم.»

شهرام امیری در خصوص وقفه طولانی‌مدت انتشار این آلبوم گفت : « به دلیل حساسیت‌هایی که وجود داشت ، مدت‌زمان تولید قطعه اول و قطعه آخر بسیار زیاد بود اما اتفاقات ناگواری هم در تولید این آلبوم رخ داد.متأسفانه امیر حیدر پور در زمان کار بر روی این آلبوم درگذشت و دیگر در بین ما نبود و متأسفانه صدابرداری که در ابتدا این آلبوم را ضبط کرد ، تمام قطعات را به‌صورت مونو ضبط کرده بود و زمانی که یک آلبوم مونو ضبط شود ، فاجعه به وجود می‌آید و دوباره تمام قطعات آلبوم را به دوست عزیزم آقای امید نیک‌بین سپردیم و ایشان تمام قطعات را  به‌صورت استریو ضبط کرد و این پروسه حدود دو ماه و نیم به طول انجامید.ضمن اینکه تمام قطعات پس‌ازاینکه به‌صورت استریو ضبط شد ، میکس و مسترینگ شد و زمانی که میکس و مسترینگ قطعات انجام شد، به‌یک‌باره سیستم موسیقی تغییر پیدا کرد و ما مجبور شدیم که در موسیقی این آلبوم تغییراتی را ایجاد کنیم و تلاش کردیم که این آلبوم کهنه نشود.ضمن اینکه دیگر به فکر تولید آلبوم نیستم و تمام تمرکزم را بر روی انتشار تک آهنگ و انشا الله برگزاری کنسرت خواهم کرد.»

پس از پرسش و پاسخ خبرنگاران، موزیک ویدئویی از پشت‌صحنه تیزر تصویری آلبوم «کوچه دلواپسی» پخش شد سپس شهرام امیری قطعات رسم یاری و ای وای دلم را به‌صورت پلی بک اجرا کرد.

در اواخر مراسم کیک رونمایی آلبوم آورده شد و این کیک توسط دختر و همسر شهرام امیری بریده شد.

در پایان نیز مهمانانی که در این مراسم حضور داشتند ، بر روی تابلو یادگاری نوشته و امضا کردند.

هومن سزاوار ، علی عطایی ، بهناز حکیم ، عارف محمدی ، مهتاب رخصتی ، مهدی جمشیدیان ، امیر مرزبان ، علی سرشار ، امید الله کوئی ، فاطمه مرادی ، محمدرضا حبیبی و سعید غلامی ازجمله. مهمانان این مراسم بودند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی