آخرین جلسه «خانه ترانه» در سال جاری برگزار شد

مدیر وبسایت

رسانه نوا – پنجشنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۴، فرهنگسرای ارسباران میزبان یکی دیگر از جلسات هفتگی «خانه ترانه» به مدیریت و اجرای دکتر «افشین یداللهی» بود.

آغاز این جلسه نیز طبق روال همیشگی آن، با ترانه خوانی و اجرای آثار از پیش تایید شده بود و طی آن «علیرضا رمزی»، «امید موئید»، «عرفان اکبر‌پور»، «مهدی نظر‌پور»، «امید روزبه»، «شیما سلطانی» و «بهمن محمدزاده» ترانه‌های خود را خواندند.

از مهم‌ترین نقدهایی که به این آثار شد، استفاده از موضوعات کار شده‌ای همچون جنگ بود. جدا از تکراری بودن موضوعات، برای نوشتن شعر جدید باید مسائل مطرح را از زاویه دید متفاوتی روایت کرد و در طول روایت نیز اتفاقات و ضربه‌های خاص و گیرایی در آثار ایجاد کرد.

همچنین «مهدی ایوبی» در طول جلسه به صحبت‌ها و انتقاداتی که خارج از جلسه و به ویژه در فضای مجازی به خانه ترانه و کارشناسان آن می‌شود اشاره کرد و دکتر یداللهی در این راستا گفت:  «تمامی افرادی که نقد و نظری در خصوص جلسات و نحوه برگزاری آن دارند، می‌توانند آن‌را با ما در میان بگذارند و قطعا در صورت عملی شدن آن، ایده‌های مناسب را در جلسات اجرا خواهیم کرد.»

در ادامه و با توجه به محدودیت زمان، دیگر آثار بدون نقد خوانده شد و «رویا ابراهیمی»، «احسان بایگی»، «علی ادریس‌زاده»، «عرفان عطارزاده»، «آواز مهدی‌پور»، «حسین پورقلی»، «هادی عیار»، «زینب میرشجاعی»، «سیاوش بابایی»، «ستار مشایخی»، «مهدی اشرفی»، «رویا دیژن»، «حسین غیاثی»، «رویا یعقوبی»، «شروین رحیم‌زاده»، «هانیه میرسعید»، «علی ایلیا»، «فاطمه محسنی»، «حامد عسکری»، «محمد ابراهیمی»، «هما سعادت»، «مهدی ایوبی»، «عمران میری» و «صابر قدیمی» آثار خود را اجرا کردند.

گفتنی است در این روز، برنامه ویژه موسیقی ملل به اجرای «حامد کیان» و همچنین موسیقی زنده به دلیل همزمانی با ایام فاطمیه برگزار نشد. شایان ذکر نشست بعدی خانه ترانه در فروردین ماه برگزار و تاریخ دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی