انتشار دوباره آلبوم همکاری مشترک شجریان و کلهر

آلبوم محمدرضا شجریان
سعید شیرزاد

رسانه نوا – بعد از گذشت بیست سال از اولین انتشار آلبوم «شب سکوت کویر»؛ بار دیگر این آلبوم در قالب یکی از آثار مجموعه «گزیده آثار کیهان کلهر» منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، «شب سکوت کویر» به آهنگ‌سازی کیهان کلهر و با صدای استاد محمدرضا شجریان در سال ۱۳۷۳ موسیقی‌اش ضبط شد، سپس در سال ۱۳۷۶ ضبط آواز و تدوین آن انجام  و در سال ۱۳۷۷ منتشر شد.

در این آلبوم که در آواز دشتی است، بیشتر قطعات بر اساس موسیقی مقامی شمال خراسان  هستند.

محمدرضا شجریان (آواز)، کیهان کلهر (آهنگ‌ساز، تنظیم و نوازندهٔ کمانچه و سه‌تار)، حسین بهروزی‌نیا(بربط)، اردوان کامکار(سنتور)، بیژن کامکار (دف و دایره)، مرتضی اعیان (تنبک)، سیامک نعمت‌ناصر(تار)، همایون خسروی(ویولن‌سل) و بهزاد فروهری( نی) حضور داشتند. همچنین حاج قربان سلیمانی و علیرضا سلیمانی نوازندگی دوتار را به عهده داشتند و علی آبچوری با ساز قوشمه و حسین ببی با دایره از جمله دیگر نوازندگان محلی این اثر بودند.

کوت، شب کویر، ساز وآواز؛ بر اساس دوبیتی‌های باباطاهر، بارون؛ بر اساس آوای محلی شمال خراسان، شرنگ، ساز وآواز بر اساس غزل عطار، طرقه و ای عاشقان قطعات این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

مجموعه آثار کیهان کلهر در هشت آلبوم تهیه و تنظیم شده است که برای نخستین بار به شکل نفیس همراه با عکس‌های کمتر دیده شده از استاد کیهان کلهر توسط موسسه فرهنگی هنری سازآواز به بازار موسیقی ایران عرضه خواهد شد.

این مجموعه شامل آلبوم‌های «شب سکوت کویر»، «در آیینه آسمان»، «تا بیکران دوردست»، «نخستین دیدار بامدادی»، «شهر خاموش»، «باران»، «جاده ابریشم» و گزیده‌ای از آلبوم‌های غزل ۱، ۲ و ۳ با عنوان گزیده غزل است.

پیش فروش این آثار از روز ۴ آذرماه، همزمان با سالروز تولد کیهان کلهر آغاز شده و قرار است جشن انتشار آن ۵ دی ماه در فرهنگسرای نیاوران با حضور کیهان کلهر و علاقمندان به این آهنگساز و نوازنده ایرانی برگزار شود.

 آلبوم‌های «شب سکوت کویر»، «تا بیکران دوردست» و «شهر خاموش» که در این مجموعه آثار وجود دارند، گفته می‌شود همگی براساس نسخه باکیفیت بین‌المللی بازنشر می‌شوند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی