تلاش آهنگساز سریال «شهرزاد» برای آینده/ آثارم را اجرا می‌کنم

امیر توسلی
یاسمن قاسمی

رسانه نوا – آهنگساز سریال «شهرزاد» در تشریح تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی از تلاش و برنامه ریزی برای به صحنه بردن آثارش در یک کنسرت ویژه خبر داد.به گزارش رسانه نوا به نقل از مهر، امیر توسلی آهنگساز سریال «شهرزاد» با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: فعلا تمام تمرکزم را روی آهنگسازی و ساخت موسیقی سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی معطوف کرده‌ام زیرا با توجه به محتوای متنوعی که داستان دارد باید روی ساخت موسیقی آن بیشترین دقت و تمرکز را داشت.

وی با اشاره به بازتاب‌هایی که پس از ساخت موسیقی بخش‌های قبلی مجموعه از مخاطبان دریافت کرده است، توضیح داد: به نظرم مخاطب تاکنون موسیقی مجموعه را پسندیده و فکر می‌کنم با توجه به شرایط و فرصتی که در اختیار داشتیم موسیقی «شهرزاد» توانسته مورد رضایت قرار گیرد. به هر حال هنوز کارهای زیاد دیگری برای موسیقی مجموعه داریم که امیدوارم با خاطره‌ای خوش و تجربه‌ای شیرین همچون این روزها کار را به پایان ببریم.

توسلی عنوان کرد: فعلا با توجه به حجم سنگین موسیقی سریال «شهرزاد» فرصتی برای انجام کارهای دیگر ندارم، اما تصمیم دارم بعد از فراغت از این کار، روی اجرای زنده مجموعه آثارم در حوزه آهنگسازی برنامه ریزی هایی را انجام دهم. به هر حال برنامه ریزی برای چنین رپرتواری کار گسترده ای است که در ماه های آینده جزئیات بیشتری را اطلاع رسانی خواهم کرد.

امیر توسلی از جمله هنرمندانی است که از دوران نوجوانی فعالیت در عرصه موسیقی را آغاز کرد. این هنرمند نخستین کار حرفه‌ای خود در مقام آهنگساز را برای سریال تلویزیونی «خانواده آقای رضایت» به کارگردانی حمید امجد انجام داد. توسلی از اواسط دهه هفتاد گروه موسیقی «پژواک» را به عنوان نخستین گروه موسیقی راک بعد از انقلاب تشکیل داد. فرزاد فخرالدینی، آرش رادان، میلاد زنده نام، کسری سبکتکین، حمید توسلی و نوید ذوالفقار و دوره ای هم شاهکار بینش‌پژوه اعضای این گروه بودند.

توسلی بعد از این سراغ ساخت موسیقی برای تئاترهای روی صحنه رفت و برای چند اثر نمایشی موسیقی نوشت که از جمله آنها می‌توان به «آنسوی آینه»، «گرگ و میش» به کارگردانی آزیتا حاجیان، «پوف و بدنسازی» به کارگردانی زنده‌یاد هوشنگ حسامی و آثار دیگر اشاره کرد.

این آهنگساز در سال‌های ابتدایی دهه هشتاد به سمت ساخت موسیقی فیلم روی آورد و برای فیلم «مکس» و «کافه‌ستاره» به کارگردانی سامان مقدم موسیقی نوشت و سپس برای همین کارگردان در سریال «شمس‌العماره» موسیقی فیلم ساخت. فیلم «شاه‌کلید»، «یک عاشقانه‌آرام»، «دایره زندگی»، «محاکمه»، «چهارچنگولی» و دو سریال «گمشده» و «سقوط یک فرشته» از دیگر آهنگسازی‌های توسلی در حوزه موسیقی فیلم به شمار می‌رود.

او از سال ۸۸ به دعوت داوود میرباقری ساخت موسیقی برای سریال «مختارنامه» را با سه ارکستر «پارسه»، «ارکستر کوبه‌ای نایریکا» و «گروه کر فیلارمونیک تهران» آغاز کرد و از آن پس نیز به فعالیت های دیگر خود در عرصه موسیقی ادامه داد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی