جراحی مغز پیانیست سرشناس موفقیت‌آمیز بوده است

سام بورنگ

رسانه نوا – رافائل میناسکانیان به دلیل آسیب مغز در یک سانحه رانندگی، مورد عمل جراحی قرار گرفت که این جراحی با موفقیت انجام شده و این موسیقیدان در هوشیاری کامل قرار دارد.

شرمین مهدی‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت رافائل میناسکانیان گفت: عمل جراحی مغز آقای میناسکانیان روز پنجشنبه گذشته انجام شد که خدا را شکر این عمل را با موفقیت پشت‌سر گذاشتند و تا کنون پروسه درمانی با رضایت پزشکان معالج ایشان همراه بوده است.

مدیر برنامه‌های میناسکانیان در ادامه افزود: آقای میناسکانیان بعد از انجام عمل جراحی در هوشیاری کامل به سر می‌برند؛ البته چون ایشان در بستر هستند هنوز نمی‌توان نتیجه قطعی را در مورد وضعیت ایشان عنوان کرد اما در مجموع شرایط تا کنون به خوبی پیش رفته است.

رافائل میناسکانیان حدود دو هفته قبل در یک سانحه رانندگی دچار آسیب مغزی شد که البته در زمان وقوع حادثه نشانه‌ای از آسیب مغزی تشخیص داده نشده بود؛ ولی از حدود یک هفته تا ۱۰ روز بعد از این تصادف، آرام آرام علائم این آسیب مغزی نمایان شد و از روز یکشنبه گذشته در بیمارستان پارس بستری شد.

این موسیقیدان روز پنجشنبه گذشته ۱۹ بهمن در بیمارستان پارس مورد جراحی مغز قرار گرفت.

رافائل میناسکانیان متولد ۲۸ آذر ۱۳۲۰ در تهران متولد شده است. میناسکانیان فراگیری موسیقی را در سن ۶ سالگی آغاز کرد و در ۱۰ سالگی اولین کنسرت خود را برگزار کرد. وی اولین هنرمندی است که رسیتال پیانو کلاسیکش از تلویزیون ایران پخش شده است. او تا زمانی که در ایران بود نزد امانوئل ملیک اصلانیان به فراگیری پیانو پرداخت. بعد از دورهٔ دبیرستان برای ادامهٔ تحصیل در رشتهٔ پزشکی به آمریکا رفت. در آنجا بود که ایوب زرکو استاد موسیقی دانشگاه یو سی ال ای استعداد او را در موسیقی و نوازندگی پیانو شناسایی و او را به ادامهٔ تحصیل در رشتهٔ موسیقی تشویق کرد. وی نزد اساتید شناخته شدهٔ بین‌المللی چون ایوب زرکو (لوس آنجلس)، کارل اولریش اشنابل(ایتالیا)، ایلونا کابوس (لندن) به تکمیل و فراگیری دانش موسیقی و نوازندگی پیانو پرداخت و همچنین در مدرسه جولیارد در نیویورک تحصیل کرد. وی هم اکنون علاوه بر اجرای کنسرت، به تدریس پیانو در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانشکده موسیقی دانشگاه هنر مشغول است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی