سامان صمیمی: کار موزیسین‌ها سخت شده است

یاسمن قاسمی

رسانه نوا – آهنگساز پروژه موسیقایی «خیالفام» ضمن تشریح جزئیات تازه ترین آلبوم مستقلش، دلایل کمبود مخاطب در حوزه موسیقی اصیل ایرانی را برشمرد.

به گزارش رسانه نوا به نقل از مهر، سامان صمیمی آهنگساز و نوازنده که آلبوم «فروغ» به خوانندگی علیرضا قربانی و آهنگسازی او چندی پیش در بازار موسیقی منتشر شد، بیان کرد: طی این مدت که مشغول برگزاری تور کنسرت های «فروغ» بودیم، همزمان کارهای آماده سازی تازه ترین اثرم با عنوان «خیالفام» را نیز انجام می دادم که این پروژه بین المللی به زودی با حضور نوازندگانی از کشورهای هلند و هندوستان منتشر خواهد شد.

وی درباره جزئیات آلبوم گفت: آلبوم «خیالفام» با حضور سه نوازنده از ایران، هلند و هندوستان ضبط شده که در این اثر من به عنوان نوازنده کمانچه، آندریاس وئتس از کشور هلند نوازنده هارپ و اودای رامداس نوازنده طبلا از هندوستان حضور داریم. این مجموعه بداهه نوازی کمانچه و همراهی هارپ است که در دو قطعه، ساز طبلا هم در کنار آنها حضور دارد. ضبط این آلبوم در ایران انجام شده و به زودی توسط موسسه «آهنگ اشتیاق» در بازار موسیقی منتشر می شود.

این نوازنده کمانچه درباره اجرای زنده این اثر هم توضیح داد: من در آغاز هر پروژه ای به طور حتم پیرامون اجرای زنده آن هم فکر می کنم ولی چون هماهنگی حضور نوازندگان خارجی در ایران برای برگزاری کنسرت سخت است هنوز نمی توانم به صورت دقیق درباره برگزاری کنسرت آلبوم حرف بزنم اما قطعا تلاش بر این است که بعد از انتشار آلبوم در صورت امکان نسبت به برپایی اجرای زنده نیز کارهایی را انجام دهیم.

آهنگساز آلبوم «فروغ» درباره برگزاری کنسرت های این آلبوم به خوانندگی علیرضا قربانی و نحوه استقبال مخاطبان عنوان کرد: طی سال های گذشته من تجربه برگزاری کنسرت های مختلفی از آثار دوستان هنرمندم فردین خلعتبری، مهیار علیزاده و … را داشتم که هر یک دارای جذابیت های منحصر به فردی بود اما کنسرت «فروغ» برای من ویژگی شاخصی داشت و آن محوریت موسیقی ایرانی در گروه اجرایی بود که نسبت به کنسرت های قبلی از شکل پررنگ تری برخوردار بود.

وی ادامه داد: وقتی در برگزاری یک کنسرت جهت گیری به موسیقی ایرانی نزدیک می شود بنابراین تعداد قطعات آوازی و سازی هم بیشتر می شود و اتفاقا در این مجال است که آواز تبدیل به مقوله ای جدی می شود که آن را در مقایسه با دیگر کنسرت ها در جایگاه متفاوت تری قرار می دهد. به هر حال در مجموعه کنسرت های «فروغ» که خوشبختانه با استقبال خوبی هم از سوی مخاطبان مواجه شد حضور نوازندگان مطرح موسیقی ایرانی در کنار هنرمندی علیرضا قربانی وزن سنگین تری را به اجرای ما داد که امیدوارم طی روزهای آینده بدون هیچ تعارفی نقدهای سازنده آن را بخوانیم.

این آهنگساز که تاکنون در پروژه های متعددی به عنوان نوازنده و آهنگساز حضور داشته در بخش پایانی صحبت های خود بیان کرد: طی سال های اخیر کار موزیسین های ایرانی بسیار سخت شده زیرا موسیقی پاپیولار و تشویق جامعه برای شنیدن این موسیقی ها که از نظرم بسیاری از آنها مورد احترام است، باعث شده که کار برای هنر جدی سخت شود. این موضوعی است که باید به آن نگاه تخصصی تری کرد تا فهمید چرا کار به اینجا کشیده شده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی