فواید و مضرات گوش دادن به موسیقی

یاسمن قاسمی

رسانه نوا – گوش دادن به موسیقی هم مانند هر فعالیت دیگری می‌تواند فواید و مضرات مختلفی داشته باشد.

به گزارش رسانه نوا، شاید برای بسیاری از ما، حدس زدن مضرات گوش دادن به موسیقی چندان دشوار نباشد: گوش دادن با هدفون با صدای بلند می‌تواند به گوش آسیب برساند. گوش دادن به موسیقی در ماشین ممکن است باعث شود که صدای بوق یا علائم اخطاری وسایل نقلیه دیگر را نشنویم.

حتی کسانی که خیلی به موسیقی علاقه‌ای ندارند، با مقایسه‌ بین کسانی که موسیقی گوش می‌دهند و کتاب نمی‌خوانند و کسانی که کتاب می‌خوانند و موسیقی گوش نمی‌دهند، به نتیجه رسیده‌اند که گوش دادن موسیقی می‌تواند موجب افسردگی هم بشود! اما از این حرف‌ها که بگذریم، فواید زیادی هم برای گوش دادن به موسیقی گزارش شده است.

تحقیقات نشان می‌دهد اگر انتخاب موسیقی به درستی انجام شود، می‌تواند بر میزان دردی که تحمل می‌کنیم، میزان اضطراب ما و پاسخ‌های سیستم فیزیولوژیک بدن، تاثیرگذار باشد.

اگر چه به صورت قطعی در مورد مکانیزم تاثیر موسیقی در افزایش استقامت در ورزش (و خصوصاً دویدن و استفاده از تردمیل) اظهارنظر نشده است، اما بر اساس تحقیقات گزارش شده، در اصل این مسئله که موسیقی – درصورتی که ریتم آن همسان با سرعت دویدن باشد – می‌تواند استقامت ما را افزایش دهد، تردیدی وجود ندارد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی