موسیقی امروز بیشتر برای سنین ۱۳ تا ۱۹ سال ساخته می‌شود

یاسمن قاسمی

رسانه نوا – ‎خواننده آلبوم «دلشوره»، با انتقاد از قطعه هایی که این روزها تنها برای سنین ۱۳ تا ۱۹ سال ساخته می شود، گفت: این در حالی ست که افراد بالای ۲۵ سال هم علاقه مند به موسیقی پاپ و حضور در کنسرت ها هستند اما کمتر قطعه هایی همسو با علاقه آنها ساخته می‌شود.

به گزارش رسانه نوا، به نقل از ایسکانیوز، ‎خشایار اعتمادی درباره مهم‌ترین مشکلات این روزهای موسیقی پاپ، اظهار داشت: به عنوان یکی از اولین خوانندگان دهه ۷۰ دردهای مشترک هنرمندان موسیقی را می‌دانم و معتقدم با مدیریت مسئولان راه ادامه منصفانه موسیقی برای همه بویژه جوانان باز می‌شود.

‎وی همچنین درباره زمان انتشار قطعه جدیدش، اظهار کرد: قطعه عاشقانه «عشق چند ساله» با تنظیم و میکس فرید فراز، شعر عباسعلی اسکتی و آهنگسازی فرشته مساوات تا ده روز آینده وارد سایت های مجاز می‌شود.‎

اعتمادی با اشاره به اینکه مدت طولانی‌ است که از فضای اجرای موسیقی دور هستم، ادامه داد: به دلیل عدم رعایت حقوق کپی رایت و کپی های ناجوانمردانه و برای جلوگیری از ضررهای مالی از تولید آلبوم پرهیز کردم و از بهمن سال ۹۵ تا کنون هر یک ماه و نیم یک قطعه جدید با نام های «نگار من» «بهت» و «تداعی کن» را جداگانه تولید و به مخاطبان تقدیم کرده‌ام.

‎خواننده آلبوم «لیلا» همچنین با اشاره به عدم رعایت حقوق مولف در کپی کردن آلبوم ها، افزود: وقتی آلبوم های موسیقی را کپی می کنند، هم شرکت سرمایه گذار و هم خواننده و سایر عوامل ساخت قطعات، به لحاظ مالی ضرر می کنند.

‎پخش نماهنگ تصویری قانون مشخصی ندارد

اعتمادی با انتقاد از مشکلات پخش نماهنگ تصویری برای قطعات، گفت: پخش نماهنگ تصویری در رسانه های مختلف در نظر مخاطب بسیار تأثیرگذار است اما متأسفانه پخش ویدئو کلیپ در کشور ما قانون تعریف شده ای ندارد.

‎وی افزود: برای پخش نماهنگ های تصویری یک رسانه مشخص و تعریف شده وجود ندارد. در حال حاضر رسانه رسمی که نماهنگ ها را پخش می کند، صدا و سیما است که تنها قطعات سفارشی مترادف را پخش می کند.

‎خواننده آلبوم «خاتون» ادامه داد: اگر امکان راه اندازی شبکه ای خاص برای پخش موسیقی و نماهنگ های تصویری وجود داشته باشد، خوانندگان با سیاست های مشخص می توانند فعال تر باشند و در این خصوص مشکلات و بی ثباتی ها هم از بین می رود. در این شرایط بیشتر هنرمندان تنها به ساخت یک تیزر کوتاه در شبکه های مجازی اکتفا می کنند.

‎اعتمادی در ادامه با اشاره به دغدغه های اقتصادی حوزه موسیقی، توضیح داد: با وجود اینکه موسسه ای در حوزه موسیقی دارم اما به دلیل تبعیضات و مشکلات اقتصادی ناشی از آن در این حوزه فقط روی آثار خودم متمرکز هستم و خیلی فعالیت متفرقه نکرده ام چراکه بیشتر فعالیت ها منجر به شکست می شود.

‎این خواننده موسیقی پاپ همچنین درباره علت برگزار نکردن کنسرت در چند سال گذشته، یادآور شد: در حال حاضر سرمایه گذاران کنسرت ها با سرمایه گذاری روی عده ای خاص، فضا را انحصاری و با عدم حمایت از سایر خوانندگان بویژه نو ظهور ها بسیاری از خوانندگان را با مشکل مواجه کرده اند. بنابراین من نیز ترجیح می دهم که با وجود این مشکلات کنسرت برگزار نکنم.

‎وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد قطعاتی که منتشر کرده ام، کارهایی بوده که در وهله اول خودم به آنها علاقه داشتم، ادامه داد: هیچ وقت به سلیقه بازار درباره تولید آثارم خیلی اهمیت نداده ام چراکه ابتدا با قطعه هایم انس می گیرم سپس برای باور های خودم و علاقمندان اجرا می کنم.

‎خواننده آلبوم «دلشوره» درباره وضعیت این روزهای موسیقی پاپ کشور گفت: احساس می کنم در حال حاضر بیشتر قطعات پاپ به لحاظ محتوا ، ساختار و تنظیم، ریتم های یکنواخت و سطحی دارد به همین دلیل طول عمرش کم است و از سوی دیگران خوانندگان نیز با لحنی نا صحیح اجرا می کنند که شاید این روز ها مد شده و کلمات را به درستی ادا نمی کنند.

‎اعتمادی با انتقاد از قطعه هایی که این روزها برای سنین ۱۳ تا ۱۹ سال ساخته می شود، گفت: این در حالی ست که افراد بالای ۲۵ سال هم علاقه مند به موسیقی پاپ و حضور در کنسرت ها هستند اما کمتر قطعه هایی همسو با علاقه آنها ساخته می شود.

‎وی با اشاره به اینکه خوانندگان در نظر بگیرند که این نوجوانان در آینده نیز به آهنگ های خوانندگان دوران نوجوانی شان احتیاج دارند، گفت: باید دقت بیشتری برای ساخت آثار شود بنابراین امیدوارم با وجود نزدیک به یک میلیون و نیم فعال در حوزه موسیقی بتوانیم به جایگاه بهتری برسیم چراکه در دهه ۶۰ موسیقی پاپ در حال امتحان سبک و سیاق خاص خود بود اما حال شنوندگان تقریبا به یک ثبات رسیده اند و انتخاب صحیح تری دارند. در کل موسیقی پاپ باید محتوی گرا باشد و ما این روز ها از آن دور شدیم.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی