همزمان با بیست سالگی هرمس؛ اجرای ایستگاه سوم کوارتت کاسته در تالار وحدت

سام بورنگ

رسانه نوا – «کوارتت کاسته» فعالیت خود را از سال نود و دو با نشر هرمس آغاز کرد و طی این سال ها دو آلبوم را با عنوان‌های «ایستگاه یک» و «ایستگاه دو» منتشر شد.

چندی پیش این گروه ضبط آلبوم سوم خود را به پایان رساند و اکنون در آستانه انتشار آن و همزمان با بیست سالگی هرمس اجرایی را در تالار وحدت روی صحنه خواهد برد که قطعات آلبوم جدید نیز در آن اجرا می‌شود. مراحل ضبط و میکس و مستر ایستگاه سوم برای انتشار روی صفحه گرامافون تا کنون پیش رفته است و بعد از آلبوم آنسامبل انسو، این دومین پروژه‌ایست که نشر هرمس همه مراحل آن را برای ضبط روی صفحه گرامافون پیش برده است.

کاسته با بهره گیری از المان‌های سبک‌های مختلف موسیقی مینیمال، جَز، پراگرسیوراک و … و همچنین استفاده از المان‌ها و موتیف‌های موسیقی مقامی ایرانی در طی این سال ها به صدادهی منحصر بفردی رسیده است و به سختی می‌توان سبک مشخصی را به موسیقی این گروه نسبت داد. مسیری که گروه در طی سال های گذشته رفته، امروزه آن‌ها را به یکی از مهمترین گروه‌های موسیقی ایرانی تبدیل کرده است.

این گروه با برگزاری تورهایی در اروپا نیز توانسته موسیقی خود را به گوش‌هایی فراتر از مرزهای ایران برساند. «کوارتت کاسته» همچنین از سال گذشته اجراهای خود را به شهرستان‌های مختلف ایران نیز برده است و در سال نود و هفت اجراهایی در ساری، رشت، شیراز و اصفهان برگزار کرد.

کوارتت کاسته طی هفته‌ی گذشته نیز قطعات آلبوم جدید خود را در شیراز و رشت روی صحنه برد.یکشنبه یکم دی ماه، ساعت نه و نیم شب، کوارتت کاسته قطعات آلبوم جدید را به همراه قطعاتی از آلبوم‌های گذشته در تالار وحدت اجرا خواهد کرد. این نخستین اجرای گروه در استیج تالار وحدت خواهد بود. بهای بلیت این کنسرت از شصت هزارتومان تا صد و بیست هزار تومان تعیین شده است و از سایت تیوال قابل خریداریست.

احسان صدیق (گیتار الکتریک)، روزبه فدوی (درامز)، سهیل پیغمبری ( کلارینت، سکسفون سوپرانو) و مازیار یونسی (پیانو) اعضای کوارتت کاسته هستند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی