ارکستر ملی ایران در گرامی داشت روز جهانی هلال احمر نواخت

سعید غیب‌الهی

 

ارکستر ملی ایران به مناسبت روز جهانی هلال احمر با رهبری همایون رحیمیان در تالار وحدت به روی صحنه رفت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، ارکستر ملی ایران در راستای مسئولیت اجتماعی خود با شعار «صلح و بشردوستی» به مناسبت روز جهانی هلال احمر با رهبری همایون رحیمیان و با حضور مهدی سالم مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و جمعی از مسئولان این نهاد امروز- یکشنبه (۱۷ اردیبهشت)- در تالار وحدت روی صحنه رفت.
در ابتدای این برنامه رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ضمن تبریک هفته هلال احمر در سخنانی اظهارداشت: سالی که سپری شد، پر از اتفاقات و حوادث مختلف بود و حوادث طبیعی و زلزله‌هایی در داخل و خارج از کشور اتفاق افتاد.
سلیمی گفت: همچنین موضوع‌های مختلفی در حوزه‌های بشردوستی و اقدامات قابل توجهی در سازمان های جوانان و امداد و نجات و داوطلبان به واسطه حضور این داوطلبان، اعضا و داوطلبان پرتلاش جمعیت هلال احمر اتفاق افتاد که برای جمعیت هلال احمر باعث افتخار بود و این اقدامات و همچنین خدماتی که به واسطه زلزله شهرستان خوی و زلزله ترکیه ارایه شد، توسط فدراسیون جهانی صلیب سرخ مورد تقدیر قرار گرفت.

وی افزود: برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت هفته هلال احمر و تجلیل از اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر تدارک دیده شده است که یکی از این برنامه‌ها با همراهی بنیاد فرهنگی هنری رودکی اجرای ویژه ارکستر ملی ایران بود که از مدیریت بنیاد، رهبر و هنرمندان ارکستر تقدیر و تشکر می‌کنیم.
سپس ارکستر ملی ایران به رهبری همایون رحیمیان به اجرای قطعاتی از موسیقی ایرانی پرداخت.در این برنامه به ترتیب قطعه‌های «سبکبال» از استاد حسین دهلوی، «سوئیت دشتی» از استاد جواد معروفی، «به یاد صبا» و «نغمه ترک» از استاد حسین دهلوی، «هشت بهشت» از استاد حسن کسایی و تنظیم استاد جواد معروفی، آهنگ «آذربایجان» از استاد روح الله خالقی، «سرود گل» از استاد حسین دهلوی، «رنگ همایون» اثر درویش خان و تنظیم استاد جواد معروفی و «ای ایران» اثر استاد روح‌الله خالقی اجرا شدند.
این دومین اجرای ارکستر ملی ایران برای اعضای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بود.
پیش از این ارکستر ملی ایران به رهبری همایون رحیمیان ۱۳ آذر ۱۴۰۱ به مناسبت پنجم دسامبر، روز جهانی داوطلب و همبستگی با کار داوطلبانه و به افتخار فداکاری‌ها و خدمات داوطلبان هلال احمر در راستای مسئولیت اجتماعی بنیاد رودکی به روی صحنه رفته بود.

 

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی