مدیرعامل بنیاد رودکی مطرح کرد؛ جای خالی که با یک تئاتر خوب پر شد/ چند نکته درباره پروژه « و او جان من است»

سعید غیب‌الهی

مدیرعامل بنیاد رودکی مطرح کرد؛
جای خالی که با یک تئاتر خوب پر شد/ چند نکته درباره پروژه « و او جان من است»
مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی هم زمان با اجرای پروژه نمایشی «و او جان من است» از تلاش و برنامه ریزی مجموعه تحت مدیریت خود برای حمایت و پشتیبانی آثار نمایشی آیینی و ملی سخن گفت.
به گزارش روابط عمومی بنیاد رودکی، محمد اله یاری فومنی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی هم زمان با به صحنه رفتن پروژه نمایشی « و او جان من است » به نویسندگی ایوب آقاخانی و کارگردانی حمید حرا در تالار وحدت تهران از تلاش و برنامه ریزی مجموعه تحت مدیریت خود برای حمایت و پشتیبانی آثار نمایشی آیینی و ملی سخن گفت.
وی گفت: فکر می کنم دو سال پیش بود که حاج علی انسانی (مداح و شاعرپیشکسوت اهل بیت) در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اینکه درباره موضوع «مباهله» به عنوان یک رویداد بسیار مهم و دارای سند تاریخی آثار فرهنگی و هنری تولید نمی شوند، نگرانی ها و دغدغه های خود را اعلام کرد. من در این جلسه حضور داشتم و شاهد بودم که آقای وزیر قول های مساعدی در این زمینه به این شاعر پیشکسوت داد. مسیری که امروز بسیار خوشحالم به تحقق پیوسته و ما شاهد اجرای نمایش «و او جان من است» بین ایام مبارک عید غدیرخم و ایام گرامی محرم و صفر در تالار وحدت هستیم. شرایطی که امیدوارم به واسطه چنین اجراهایی بتواند خلاءهای موجود در حوزه تولیدات هنری مرتبط با رویدادهای تاریخی و مهم جهان اسلام را پر کند.
مدیرعامل بنیاد رودکی در بخش دیگری از صحبت هایش بیان کرد: من متخصص حوزه نمایش نیستم اما به عنوان یک مخاطب عمومی تئاتر باید بگویم که رویداد«مباهله» در نمایش «و او جان من است» با زبانی گویا از دریچه قاب تئاتر پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. ضمن اینکه حضور تعدادی از هنرمندان برگزیده تئاتر در این پروژه و نوع روایت نمایش که رفت و آمدی به گذشته و زندگی معاصر انسان ها در یک بستر خلاقانه داشت، شرایطی را برای بیننده فراهم می کند تا او با فضای اجرا همراه شود.
اله یاری درباره فرآیند همکاری بنیاد با گروه تئاتر «سایه» گفت: با اینکه اجرای نمایش «و او جان من است» نخستین همکاری بنیاد رودکی با این گروه تئاتر است، اما با برگزاری جلسات مستمری که با کارگردان نمایش و همکاران فنی مجموعه انجام گرفت، نهایت تلاشمان را برای تحقق بخشیدنِ حداکثری خواسته های کارگردان با توجه به امکاناتمان انجام دادیم. مسیری که جا دارد از همه همکارانم به واسطه این تلاش قدردانی کنم که نظر به تراکم اجراها در تالار وحدت و برنامه ریزی بسیار فشرده ای که در این زمینه وجود دارد، همراهی شایسته ای را با گروه اجرایی انجام دادند.
وی با اشاره به اهمیت اجرای آثار نمایشی آیینی و مذهبی در فضای تئاتر توضیح داد: باتوجه به بافت جامعه‌ مذهبی و علاقه و انگیزه نسل جوان و نوجوان ما برای یادگیری و دانستن، ما می بایست معارف دینی را از نگاه ابزار هنری چون تئاتر به آنها منتقل کنیم. مسیری که به اعتقاد روش هدف مند، عقلانی و مفیدی است که می بایست بیشتر و موثرتر روی آن متمرکز بود. شرایطی که موجب می شود معارف دینی مربوط به شیعه نیز به نسل جوان منتقل شود.
پروژه نمایشی «و او جان من است» به نویسندگی ایوب آقاخانی و حمید حرا با همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی و اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا ۱۵ تیر ماه ساعت ۱۸ در تالار وحدت تهران روی صحنه می‌رود.
(به ترتیب ورود صحنه) انوشیروان معظمی، سید محمد مهدی هاشمی دانا، سیروس همتی، محمد جواد حبیبی، علیرضا عمرانی، علیرضا شمائی، ایوب آقاخانی، محسن تقی زاده از جمله هنرمندانی هستند که در گروه بازیگران نمایش «و او جان من است» حضور دارند.
بهزاد عبدی آهنگساز و کیان مقدم خواننده، محمد روح الامین طراح پوستر و نشان، وحید لاری طراح صحنه، علی براتی طراح حرکت، مژگان عیوضی طراح لباس، بهاره اسدی طراح گریم، علی افسری طراح صدا، رضا خضرایی طراح نور نیز اعضای گروه طراحی پروژه نمایشی «و او جان من است» را تشکیل می‌دهند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

محسن ابراهیم زاده

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد