پیام مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد به جشنواره موسیقی فجر

درگذشت استاد غلام محمد احسانی
سام بورنگ

رسانه نوا – فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر پیام داد.

به گزارش رسانه نوا، در متن پیام فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین آمده است:

باسمه تعالی
هنر، پرده دار راز آفرینش و تجلّی گاه تلاش انسان برای گشودن فرصت هایی رو به جاودانگی است و “موسیقی”، طنین انداز این نیاز در گوش هستی. هنری که رسالت عمیق خود، برای ترسیم معنویت گرایی و زیبا شناسی انسان های منزّه را در فراگیرترین و آشناترین ابزار، یعنی نغمه ها و آواها، نشان می دهد و گواه از حافظۀ تاریخ می گیرد که:
ما همه اجزای آدم بوده ایم در بهشت این لحن ها بشنوده ایم
زیست اجتماعی ساکنان ایران اسلامی هم به گویاترین زبان، همین را گواهی می دهد و گوشزد می نماید که این هنر، بی نیاز به واسطه، رساترین پیام رسان و مؤثرترین زبان فرهنگیِ بی ترجمانی است که از همیشه تا امروز، آیینۀ هویّت بلند، ذوق ظریف و مرام صلح گرایانۀ ایرانیان برای سایر ملل به شمار می رود.
از این رو، جشنواره ی بین المللی موسیقی فجر، به شایستگی پرچمداری میراث گرانقدر ناملموس و گنجینۀ شفاهی این سرزمین را به دوش گرفته و بر این پایه، انتظاری دور از دست نیست که این رخداد بزرگ، هر سال ، شایسته و جامع تر از پیش، به رشد و ارتقاء خود بیندیشد. اندیشه ای برای تقویت مشترکات خود با موسیقی کشورهای حوزۀ ” ایران فرهنگی”، به ویژه مردمان همسایه و نیز نگاهی هوشمندانه برای بهره یابی از فرازها و تجربیّات مفید موسیقی سایر کشورها و همچنین اعتبار یابی روز افزون جایزه و سنجۀ معتبر “باربد”.
و اینک ” جشنواره موسیقی فجر” در تداوم مسیر تکوینی و ارتقایی خود، به سی و سومین منزل از منازل امید بخش خود رسیده است تا از پیشکسوتان و هنرمندان راه آشنا بهره هایی تازه بردارد امّا یقینا” دفتر پیشنهادات این جشنواره، برای دریافت و به کاربندی نظریات مناسب و متناسب، همچنان گشوده می ماند.

فرزاد طالبی
مدیرکل دفتر امور موسیقی

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی