کنسرت ده سالگی «دارکوب» در برج میلاد تهران

سام بورنگ

رسانه نوا – گروه «دارکوب» پس از دو سال دوری از صحنه، به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس‌اش در سالن همایش‌های برج میلاد تهران روی صحنه می‌رود.

گروه «دارکوب» که در روزهای انتهایی سال گذشته تک آهنگ «منِ دیوانه» را با حضور احسان خواجه‌امیری و ترانه «روزبه بمانی» در فضای مجازی منتشر کرد و با استقبال جالب توجه مخاطبان موسیقی نیز رو به رو شد، در تاریخ ۵ خرداد در دو سانس کنسرت «ده سالگی گروه دارکوب» را روی صحنه می‌برد که برای این اجرا برنامه‌ریزی و تمهیدات ویژه‌ای از سوی اعضای این گروه تدارک دیده شده است.

کنسرت‌های گروه «دارکوب» اغلب در فضایی سرشار از انرژی و هیجان برگزار می‌شود و با توجه به قدرت بالای اعضای گروه در نوازندگی و ساز زدن، حاضرین در سالن در لحظه لحظه این اجرا شاهد اتفاقات و غافلگیری‌های مهیج و جالب هستند.

گروه «دارکوب» در سال ۸۶ متشکل از همایون نصیری، دارا دارایی، امید حاجیلی، بابک بروجردی و حبیب مفتاح بوشهر کار خود را در عرصه موسیقی آغاز کرد. اولین آلبوم گروه به نام «دارکوب» در مرداد ۱۳۸۹ روانه بازار موسیقی کشور شد و با استقبال فوق العاده‌ای رو به رو شد. حضور محمدرضا گلزار به عنوان نوازنده پرکاشن در ابتدای فعالیت های دارکوب به شدت مورد توجه رسانه‌ها و مخاطبان قرار گرفت و لغو نخستین کنسرت گروه در تهران به دلایل مختلف، حواشی زیادی را در ابتدای راه برای این گروه باعث شد. به مرور حضور مهران مدیری و حامد بهداد به عنوان خواننده در این گروه باردیگر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و کنسرت ها و آثار «دارکوب» با استقبال بالایی از سوی مخاطبان توام شد.

همایون نصیری درباره حضور و استفاده از چهره‌های سینمایی در گروه گفته بود: «حضور مهران مدیری و حامد بهداد در گروه به واسطه توانایی‌هایشان در عرصه خوانندگی و هم به واسطه شهرت‌شان در سینما و تلویزیون بود. بسیاری از هنرمندان سینما و تلویزیون وارد عرصه خوانندگی شدند اما برای آنها اتفاق بزرگی نیفتاد. اما وقتی قطعه «تربت» حامد بهداد به چندین شکل رمیکس می‌شود و قطعه «حیران‌» مهران مدیری بعد از چند بار گوش دادن همچنان یک اثر لذت بخش است پس نمی‌توان حضور این دو هنرمند در گروه را فقط به واسطه شهرتشان ارزیابی کرد. ضمن اینکه حضور این دو هنرمند به هیچ عنوان به منزله استفاده تبلیغاتی نبوده است اگر چه من به واسطه این حضور از هر دوی این هنرمند صمیمانه قدردانی می‌کنم چرا که حضورشان باعث شد که کارهای ما بیشتر شنیده شود.»

اعضای اصلی گروه دارکوب را همایون نصیری (سرپرست)، امید حاجیلی، آرش پژندمقدم، مسعود همایونی، دارا دارایی و آرین ملیکیان تشکیل می‌دهند.

علی زندوکیلی، محسن شریفیان، مهدی ساکی، رضا کولغانی و… از دیگر چهره‌هایی بودند که در مقاطع مختلف با دارکوب همکاری کرده‌اند.

آلبوم «لیوا» (شهریور ۱۳۹۲) و آلبوم «نوکوب» (شهریور ۱۳۹۴) دو آلبوم دیگر گروه دارکوب است که در بازار موسیقی کشور منتشر شده است.  

گفتنی‌ست کنسرت ده سالگی گروه دارکوب به همت موسسه «کامیاب بهاران» و تهیه کنندگی علی حق شناس و با همکاری موسسه سیمرغ در برج میلاد روی صحنه خواهد رفت و بلیت فروشی این کنسرت از امروز (چهارشنبه ۳۰ فروردین) آغاز شده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی