کودکان ایران شگفتی‌ساز جشنواره موسیقی در فرانسه

سام بورنگ

رسانه نوا – کودکان هنرمند «خوش هنر» با رهبری آیدین بیات و به نمایندگی از ایران در هجدهمین فستیوال بین المللی موسیقی «ژوتِم» شهر پاریس، خوش درخشیدند.

به گزارش رسانه نوا، هنرجویان کودک، نوجوان و جوان «خوش هنر»، تنها گروه ایرانی شرکت کننده در فستیوال ژوتم، علاوه بر کسب سه رتبه نخست، برنده جایزه بزرگِ فستیوال شدند.

در این فستیوال که طی بیست و نهم تا سی و یکم مارس با شرکت ۲۶ گروه از ۸ کشور ایران، روسیه، فرانسه، کره جنوبی، قزاقستان، ازبکستان، آلمان و ایتالیا برگزار شد، هنرجوهای خوش هنر به رهبرى آیدین بیات در سه رده ارکستر کودکان، ارکستر ترکیبی و بهترین خواننده، صاحب عنوان اول شدند. ناگفته نماند که هیئت داوران، جایزه بزرگ فستیوال را به این گروه موسیقی اهدا کرد.

نکته قابل توجه در این حضور درخشان، خردسال ترین نوازنده حاضر در این فستیوال، «سارینا صمصامیه اقدم» پنج و نیم ساله از خوش هنر بود که مورد تقدیر و تشویق مخاطبین و مسئولین قرار گرفت. همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس، ضمن تقدیر، از این گروه برای اجرای برنامه در مدرسه ایرانی سعدی دعوت کرد.

هنرجویان آموزشگاه خوش هنر طی ۲ سال گذشته در فستیوال های بین المللی open spain و پراگ نیز شرکت و موفقیت های ارزشمندی کسب کرده اند.

این مرکز آموزش موسیقی، تنها مجموعه ای است که با مجوز سازمان آموزش فنى و حرفه اى کشور در تهران فعالیت دارد و هنرجویان آن در پایان دوره آموزشى، گواهى مهارت دریافت می کنند که این گواهى در ١۵۴ کشور معتبر شناخته می شود.

شایان ذکر است که با توجه به موفقیت هاى هنرجویان خوش هنر در فستیوال ژوتم، از این آموزشگاه براى شرکت در فستیوال موسیقی مسکو نیز دعوت به عمل آمده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی