علی جعفری پویان قطعه «شکار» را بعد از سی سال منتشر می‌کند

سام بورنگ

رسانه نوا – علی جعفری پویان در آستانه روز ملی سینما و چهلمین روز درگذشت ناصر فرهودی صدابردار پیشکسوت موسیقی قطعه «شکار» را بعد از سی سال بازسازی و اجرا می‌کند.

به گزارش رسانه نوا، همزمان با فرا رسیدن روز ملی سینما و چهلمین روز درگذشت زنده یاد ناصرفرهودی صدابردار پیشکسوت موسیقی کشورمان، علی جعفری پویان نوازنده شناخته شده ویولن قطعه «شکار» را بعد از گذشت سی سال از ساخت آن بازسازی و اجرا می‌کند.

در این قطعه که آهنگسازی آن برعهده مرحوم بابک بیات برای فیلم سینمایی «شکار» به کارگردانی مجید جوانمرد بوده علی جعفری پویان به عنوان تک نواز ویولن، احسان بیرقدار تنظیم و بازنویسی برای ویولن و ارکستر، حامی حقیقی صدابرداری و میکس و مسترینگ، علی جعفری پویان، میلاد عالمی و تینا جامه گرمی نوازندگان ویولن، مهرداد عالمی نوازنده ویولنسل، سهراب برهمندی و علی جعفری پویان نوازندگان ویولا گروه ارکستر زهی ضبط این قطعه را تشکیل می دهند. این در حالی است که سازنده اثر در معرفی این قطعه از امیر شهاب رضویان، باربد بیات و بامداد بیات نیز تشکر کرده است.

علی جعفری پویان در یادداشتی به مناسبت انتشار این قطعه توضیح داده است:
«پس از فوت ناگهانی ناصر فرهودی عزیز از صدابرداران با سابقه موسیقی فیلم تصمیم گرفتم اثری را به مناسبت چهلمین روز در گذشت ایشان در روز ملی سینما منتشر کنم. پس از سی سال از ضبط اولیه موسیقی فیلم شکار ساخته زنده یاد بابک بیات و با کارگردانی مجید جوانمرد این بار سعی شد با نگاهی متفاوت به ساخت و تنظیم دوباره این تم پرداخته شود و بر اساس تم اصلی و مشهورش به همت و یاری دوست هنرمند و بزرگوارم احسان بیرقدار قطعه‌ای برای ویولن و ارکستر بازنویسی و تنظیم مجدد شود.

این موسیقی را با یادی از هنرمندان فقید فیلم سینمایی «شکار» از جمله بابک بیات، علیرضا خورشید فر، آندره ارزومانیان، محسن کلهر، ناصر فرهودی، خسرو شکیبایی، مهری ودادیان، محرم بسیم، نعمت الله گرجی وساموئل خاچیکیان که هر کدام با هنر و تخصص خودشان در این اثر ماندگار نقش داشته اما امروز در میان ما نیستند هدیه کرده و این قطعه را با تمام وجود به آهنگسازان، نوازندگان و صدابرداران زحمتکش موسیقی فیلم در سینمای ایران تقدیم می‌کنم.
به امید اختصاص دادن روزی به نام روز ملی موسیقی در تقویم رسمی کشور/ علی جعفری پویان»

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی