آلبوم موسیقی «من همان نای‌ ام» منتشر شد

سام بورنگ

رسانه نوا – آلبوم «من همان نای‌ ام» با آهنگسازی سیامک جهانگیری و خوانندگی مهدی امامی و مقدمه‌ی دکتر ساسان فاطمی از سوی مؤسسه‌ی فرهنگی هنری ماهور منتشر شد.

به گزارش رسانه نوا، آلبوم «من همان نای‌ ام» توسط سیامک جهانگیری برای گروه نی در دستگاه همایون ساخته و تنظیم شده و از سوی آهنگساز اثر به هوشنگ ابتهاج، غزل‌سرای نامی و معاصر ایران تقدیم شده است. در این آلبوم سیامک جهانگیری (آهنگساز، نی)، مهدی امامی (آواز)، نبیل‌یوسف شریداوی (دف و بِندیر) در آن به هنرنمایی پرداخته‌اند.

در دفترچه‌ی این آلبوم به قلم دکتر ساسان فاطمی در مورد سیامک جهانگیری آمده است: آلبوم حاضر، به‏خصوص از موسیقیدانِ شناخته‏شده‏ای که در بوته‏ی هنجارهای کلاسیک‏/ سنتی آزموده شده و همواره نظر مثبتِ استادانِ فن را به خود جلب کرده است، نمونه‏ی درخور توجهی است از اندک‏آثارِ «شنیدنی» که به بازار پشت می‏کند و، در عین پشت‏گرمی به بنیان‏های اصیلِ موسیقی کلاسیک ایران، از خلاقیت بازنمی‏ماند. جهانگیری، در این اثر، فنون مختلفِ آهنگسازی را به کار گرفته است تا اثری متفاوت بیافریند.

فاطمی در بخش پایانی این مقدمه در مورد آلبوم می‌نویسد: هرچند ایده‏ی تناوبِ مُصرّانه‏ی ضربی‏ـ غیرضربی و یکدستیِ مُدال در طول یک اثرِ ۱۲ قسمتی می‏توانست پرخطر باشد، زیرکیِ آهنگساز در حفظِ طولِ مناسبِ هر قطعه و اجتناب از تطویلِ آنها و نیز به‏کارگیریِ تنوعات ریتمیک از قطعه‏ای به قطعه‏ای دیگر تا حد زیادی خطرات احتمالی را مرتفع کرده است. در این میان، نباید سهمِ مهمِ خواننده، مهدی امامی، را که، با شگردهای خاصِ خود در ایجادِ فراز و فرودهای غافلگیرکننده و بدیع، انرژیِ اثر را در قسمت‏های آوازی حفظ می‏کند نادیده گرفت.

آلبوم «من همان نای‌ ام» با آهنگسازی سیامک جهانگیری و خوانندگی مهدی امامی و مقدمه دکتر ساسان فاطمی از سوی مؤسسه‌ی فرهنگی هنری ماهور منتشر و روانه‌ی بازار نشر موسیقی شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی