سالار عقیلی آلبوم «شب زیبا» را منتشر کرد

سالار عقیلی
سام بورنگ

رسانه نوا – تازه ترین آلبوم سالار عقیلی خواننده موسیقی ایرانی با عنوان «شب زیبا» به آهنگسازی جواد بطحایی منتشر و روانه بازار موسیقی شد.


به گزارش رسانه نوا، «شب زیبا» به آهنگسازی جواد بطحایی است و آواز آن را سالار عقیلی خوانده؛ این اثر برای گروه سازهای ایرانی به علاوه ویولنسل طراحی شده است؛ شب زیبا را در مایه اصفهان می‌شنویم سه تصنیف و یک چهارمضراب گروهی نیز دیگر آهنگ‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

ارسلان کامکار، شاهو عندلیبی، نویددهقان، امین گلستانی، حسین حدت، نیما بطحایی، فرهاد صفری، شهریار نظری، آتنا اشتتیاقی، پارامیس رحمانی و جواد بطحایی به عنوان نوازنده در این آلبوم حضور دارند.

جواد بطحایی در توضیح آلبوم آورده است: «همواره پیوند شعر و موسیقی بخشی تفکیک‌ناپذیر در هنر ایران زمین بوده است. نجواهای مادرانه، زمزمه های روستاییان و شالیکاران، مناجات و سوز و گدازهای عاشقان و عارفان همه با شعر و موسیقی از نهاد مردمی بر می آمده که با عمق جان آن را احساس و بیان می کردند اما به نظر من در گستره ادبیات هر شعر و غزل، دارای رنگ، روح، گرما، طراوت، عمق و لطافت خاصی است و چنین خواصی در دستگاه ها و آوازهای موسیقی ما نیز وجود دارد. به طور مثال اصفهان آوازی است رمانتیک، لطیف، با سرمایی لذت بخش و به رنگ آبی به طوری که مفاهیم عشق، امید، مهربانی، خلوص و گذشت و همدلی در آن نمودی پر رنگ دارد.

چنانچه این موسیقی در پیوند با اشعاری که چنین ویژگی هایی نیز در آن وجود داشته باشد (به عبارتی یکسان شدن رنگ شعر و موسیقی) این پیوستگی می تواند تاثیر عمیق تری در شنوندگان و صاحبدلان و اهل ذوق و ادب و موسیقی ایجاد کند. امید است این نگاه، و معنی توانسته باشد در این آلبوم رضایت خاطر شنوندگان فرهیخته و علاقمندان شعر و موسیقی را فراهم کند.»

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی