خواننده سرشناس جز آمریکایی درگذشت

سام بورنگ

رسانه نوا – خواننده سرشناس آمریکایی سبک جاز و برنده هفت جایزه گرمی در ۷۶ سالگی چشم از جهان فروبست.

ال جارو خواننده آمریکایی در طول پنجاه سال فعالیت حرفه‌ای از معدود هنرمندانی بود که در سه شاخه موسیقی پاپ، جاز و «ریتم اند بلوز» برنده جایزه گرمی شد.

او که از هفته گذشته در بیمارستان بستری بود یکشنبه ۲۴ بهمن از دنیا رفت. خبر درگذشت این خواننده را در صفحه رسمی او در فیسبوک منتشر کردند.

جارو که برای توانایی بالا در بداهه‌خوانی نزد هوادارانش محبوبیت داشت، در دوران زندگی هنری خود ۲۰ آلبوم موسیقی به بازار عرضه کرد. مشهورترین تک‌آهنگ او با نام «ما در این عشق با هم هستیم» سال ۱۹۸۱ به بازار آمد.

او سال ۱۹۴۰ با نام الوین لوپز جرو در میلواکی به دنیا آمد. پدرش کشیش و مادرش معلم پیانو بود. او خواندن در گروه کر کلیسا را از چهار سالگی آغاز کرد.

نخستین آلبوم موسیقی جرو سال ۱۹۷۵ به بازار موسیقی عرضه شد و دو سال پس از آن نخستین بار برنده جایزه گرمی شد. این خواننده سال ۱۹۸۱ با آلبوم «Breaking Away» به شهرت گسترده‌ای دست پیدا کرد و برای آن برنده جوایز گرمی در شاخه‌های پاپ و جاز شد.

در بیانیه‌ای برای درگذشت او آمده است: «موسیقی دومین اولویت زندگی او بود.  نخستین اولویت او مرهم نهادن به درد تمام کسانی بود که نیاز به کمک داشتند.»

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی