اکران محدود فیلم «اجرای زنده دیوید گیلمور در پمپی»

انيسا رئوفي

رسانه نوا – فیلم جدیدی از دیوید گیلمور با عنوان «David Gilmour Live At Pompeii» به شکل محدودی تنها در تاریخ ۱۳ سپتامبر سال جاری میلادی اکران می‌شود.در این فیلم دیوید گیلمور ۴۵ سال بعد از اجرای به یادماندنی پینک فلوید که تحت عنوان «Pink Floyd Live At Pompeii» توسط آدریان مابن کارگردانی شد، به پمپی، مرکز نمایش تاریخی رم باستان باز می‌گردد.
با این حساب گیلمور اولین راکری می‌شود که در این آمفی تئاتر باستاتی با حضور مخاطبان برنامه موسیقی اجرا کرده است. (اجرای پینک فلوید که فیلمش در سال ۱۹۷۲ منتشر شد، بدون مخاطب برگزار شده بود).
«اجرای زنده دیوید گیلمور در پمپی» برگرفته از دو اجرای زنده در ۸ و ۹ جولای سال گذشته میلادی گیلمور در این مکان است. اجرای که گیلمورد در کنار گزیده آثار دو آلبوم آخرش یعنی «On An Island» و «Rattle That Lock» ، قطعات مشهوری همچون «Comfortably Numb»، «Wish You Were Here» و «One Of These Days» «Great Gig In The Sky» را هم از دوران فعالیتش در پینک فلوید نواخت. این فیلم توسط گوین الدر کارگردانی و به شکل ۴K فیلمبرداری و با نوع مدرن و خاصی از سیستم دالبی صدابرداری شده است.
شرکت پخش این فیلم در حرکت جالبی اعلام کرد اگر در سینماهای نزدیک محل سکونت شما برنامه نمایش این فیلم وجود ندارد، با پر کردن یک اپلیکیشن در سایتی که برای بلیت فروشی این فیلم طراحی شده، می‌توان درخواست داد تا فیلم در محلی نزدیک خانه طرفدارن گلیمورد هم اکران شود. البته این موضوع مربوط به ساکنین کشورهای امریکای شمالی، امریکای مرکزی و امریکای لاتین می‌شود.
«اجرای زنده پینک فلوید در پمپی» یکی از تجربیات خاص گروه پینک فلوید است. این کنسرت که قطعاتی از آلبوم «Meddle» ،«Obscured by Clouds» و «The Dark Side of the Moon» را اجرا کرد. این کنسرت بدون حضور تماشگران در آمفی تئاتر باستانی «پمپی» برگزار شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی