انتقاد به ستایش ترامپ از سرمایه

انيسا رئوفي

رسانه نوا – پس از گذشت شش سال از انتشار آخرین آلبوم گروهِ مجازی گوریلاز Gorillaz، دیمون آلبارن Damon Albarn و جیمی هیولت Jamie Hewlett ، بنیانگذاران این گروه کنار هم قرار گرفتند تا با قطعات جدیدی سال ۲۰۱۷ را از آن خود کنند. این آلبوم که «هیومنز» Humanz نام دارد ۲۸ اپریل سال جاری (هشتم اردیبهشت ۹۶) روانه ی بازار شد و در واقع پنجمین آلبوم استودیویی گروه محسوب می شود. قبل از هیومنز آخرین آلبوم گوریلاز به نام «خزان» The Fall در سال ۲۰۱۰، تنها پس از گذشت نه ماه از انتشار سومین آلبوم آنها منتشر شد.
کمپانی های سرمایه گذار اخرین آلبوم گوریلاز پارلوفون و برادران وارنر هستند و قطعات آن طی سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در لندن، پاریس، نیویورک، شیکاگو و جامائیکا ضبط شده است. گروه گوریلاز خود از جمله تهیه کنندگان این آلبوم بوده و در این اثر از همکاری هنرمندان سرشناسی مثل وینس استیپلز، پاپ کان، دی آر ای ام، گریس جونز، آنتونی همیلتون، دی لا سول، دنی براون، کله لا، میویس استیپلز، پوشا تی و بنجامین کلمنتاین استفاده کرده است.
این آلبوم شامل ۲۰ قطعه (حدود ۵۰ دقیقه) است که آلبارن در تمام آن ها از نویسندگان اصلی بوده است. گروه این آلبوم را قبلا در تاریخ ۲۴ مارچ سال جاری یک بار در لندن اجرا کرده بود اما تور رسمی آن از ماه جون (خرداد و تیر) تا انتهای سال میلادی برگزار خواهد شد.
منتقدان و رسانه های تخصصی موسیقی و فرهنگی اکثرا امتیازی بالای پنجاه در صد به این آلبوم داده اند از جمله آل میوزیک، گاردین، ان ام ای، کیو و ایندیپندنت ۴ از ۵ ستاره به آن داده اند، پیچفورک، مجله انلاین نقد موسیقی ۹/۶ (از ده) امتیاز به آن داده و مجله رولینگ استون هم سه ستاره و نیم از پنج ستاره. در مجموع معدل امتیاز این آلبوم در سایت متاکریتیک بر اساس ۲۷ ریویوی نوشته شده درباره آن برابر با ۷۷ از ۱۰۰ است. از جمله ویژگی هایی که نظر منتقدان را به آلبوم جلب کرده تم سیاسی آن است همچنان که در لیستِ قطعات، نام هایی مثل «حمد بر پول» (قطعه ای که ترانه ای ضد ترامپی دارد) یا «ما قدرتش را داریم» به چشم می خورد.
از جمله اخبار دیگری که در روزهای اخیر درباره گوریلاز منتشر شد خبر انتشار سریال انیمیشنی ای بود که بر اساس این گروه در حال ساخت است. طبق گفته ی جیمی هیولت (عضو گروه و از خالقان سریال) این مجموعه ی ده قسمتی برای انتشار در سال ۲۰۱۸ ساخته می شود.
او در مصاحبه ای با سایت کاناداییِ اکسکلیم Exclaim گفت «من اپیزود اول و آخر را کارگردانی می کنم اما برای کارگردانی باقی قسمت ها باید سراغ شخص دیگری برویم حتی فکر اینکه بخواهم همه ی کار را خودم انجام دهم مرا می کشد».
گروه گوریلاز با سبک راک و هیپ هاپِ الترنتیو که بارزترین ویژگی اش استفاده از اسامی مستعار و شکل و شمایل کارتونی برای اعضای بند است در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد و اعضای آن عبارتند از چهار شخصیت کارتونی به نام های تودی (خواننده)، مورداک (گیتار بیس)، نودلز (گیتار الکتریک) و راسل (درامز) که اولین آلبوم خود به نام «گوریلاز» را در سال ۲۰۰۱ منتشر کردند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی