پسر لئونارد کوهن وصیت پدر را انجام می‌دهد

انيسا رئوفي

رسانه نوا – لانا دل ری، الویس کاستلو، استینگ، فیلیپ گلس و فایست در میان هنرمندانی هستند که قرار است در کنسرت بزرگداشت لئونارد کوهن به مناسبت سالگرد درگذشت این هنرمند گرانقدر برنامه اجرا کنند. روز ۶ نوامبر مصادف با ۱۵ آبان ۱۳۹۶ بزرگداشتی برای کوهن، ترانه‌سرا و موزیسین برجسته‌ی کانادایی در بل سنتر مونتریال برگزار خواهد شد که Tower of Song نامیده شده است. پیش از این در سال ۱۹۹۵ آلبومی با نام مشابه توسط A&M منتشر شد که گرامی‌داشتی برای این هنرمند شاعر بود. در این آلبوم ۱۳ قطعه از آثار کوهن توسط هنرمندان سرشناسی همچون التون جان، بیلی جوئل، پیترگبریل، توری آموس و ویلی نلسون بازخوانی شده بود. البته این عنوان در اصل نام قطعه‌ای از آلبوم Im Your Man، آلبوم کوهن در سال ۱۹۸۸ است.

دیمین رایس، پاتریک واتسون و پسر کوهن، آدام کوهن نیز در این مراسم حضور خواهند داشت. کوهن روز ۷ نوامبر سال ۲۰۱۶ در لس آنجلس درگذشت. آدام کوهن در بیانیه‌ی کوتاهی برای این مراسم گفت: «پدرم پیش از مرگش یادداشتی برایم باقی گذاشت که در آن سفارش‌هایی را فهرست کرده بود: “مرا در جعبه‌ای از چوب کاج، کنار پدر و مادرم بگذار. در لس آنجلس، مراسم کوچکی برای خانواده و دوستان نزدیک ترتیب بده… و اگر خواستی مراسم عمومی و بزرگ‌تری برگزار کنی در مونتریال این کار را بکن” من این کار را به سرانجام رساندن وظایفی که نسبت به پدرم داشتم می‌دانم می‌خواهم که در مونتریال دور هم جمع شویم و زنگ‌هایی را که هنوز می‌توان به صدا در آورد به صدا درآوریم.

دست‌اندکاران برنامه در آینده اسامی هنرپیشگانی را که برای خواندن تعدادی از شعرهای کوهن به مراسم دعوت می‌شوند، اعلام خواهند کرد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی