چه کسی اسکارهای موسیقی متن و ترانه اختصاصی را دریافت می‌کند؟

رسانه نوا – در حالی که کمتر از دو روز به برگزاری مراسم اسکار باقی مانده نظر سنجی‌ها حکایت از این دارند که جایزه بهترین موسیقی متن اختصاصی (Original Score) را الکساندر دسپلت برای فیلم «شکل آب» و جایزه بهترن ترانه اختصاصی (Original Song) را هم کریستین-اندرسن لوپز و روبرت لوپز برای ترانه «مرا بیاد آور» از انمیشن «کوکو» خواهند گرفت.
رسانه گلد دربی در یک نظر سنجی گسترده از ۸۵ منتقد از رسانه‌هایی همچون ابزرور، گاردین، هالیوود ریپورتر، واشینگتن پست، تایم، ورایتی، ایندی وایر و …. گزینه‌های احتمالی موفقیت در جایزه سینمایی اسکار را معرفی کرده است. در این نظر سنجی به تمام شاخه‌های این جایزه پرداخته شده است، از جمله بهترین موسیقی متن اصلی و بهترین ترانه اختصاصی که درصد موفقیت احتمالی هر کدام از کاندیداها اعلام شده است.

در بخش بهترین موسیقی متن اختصاصی بعد از الکساندر دسپلت که با تصاحب ۸۵ درصد آرا بیشتر بخت را برای دریافت این جایزه دارد. جانی گرین وود که در همکاری مجدد با پل توماس اندرسون برای فیلم «Phantom Thread» موسیقی ساخت با کسب ۱۱ درصد آرا دومین شانس دریافت این جایزه است. با این اوصاف هانس زیمر(برای دانکرک)، جان ویلیامز (برای جنگ ستارگان: آخرین جدای) و کارتر بارول (برای فیلم سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری) شانس زیادی برای دریافت این جایزه ندارند. نکته جالب اینکه جان ویلیامز که در حال حاضر ۸۵ سال دارد تا کنون ۵۳ بار نامزد اسکار شده است. هانس زیمر هم که در ایران محبوبیت بسیاری دارد ۱۰ بار نامزد در یافت اسکار شده و یک بار برای انمیشن «شاه شیر» جایزه اسکار بهترین موسیقی متن را دریافت کرده است.

الکساندر دسپلت تا کنون ۸ بار نامزد دریافت این جایزه شده و یک بار در سال ۲۰۱۵ برای فیلم «گراند هتل بوداپست» این جایزه را دریافت کرده است. از فیلم‌های شاخصی او می‌توان به «ملکه»، «سخنرانی پادشاه»، «ارگو»، «مورد عجیب بنجامین باتن» و «هری پاتر و یادگاران مرگ» اشاره کرد.

اما در بخش جایزه بهترن ترانه اختصاصی کریستین-اندرسن لوپز و روبرت لوپز برای ترانه فیلم «کوکو» با دریافت ۶۲ درصد آرا نظر سنجی بیشترین شانس را برای دریافت جایزه اسکار دارند. بنجی پاسک و جاستین پاوئل هم برای ترانه «این منم» که برای «بزرگ‌ترین شومن» ساخته‌اند با دریافت ۳۳ درصد آرا شانس دوم اسکار این بخش هستند. در رتبه سوم هم ماریا جی.بلایژ با ترانه « Mighty River» برای فیلم « مرا به نام خودت بخوان» با ۳ درصد آرا حضور دارد. جی.بلایژ را برای ساخت این ترانه راقائل صدیق و تائورا استینسون همراهی کرده‌اند. بلایژ همچنین برای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن هم نامز اسکار شده است. سوفیان استیونز با ترانه «رمز و راز عشق» برای فیلم «مرا با نام‌ات صدا کن» و دایان وارن و لونی آر.لین هم با تولید ترانه « Stand Up For Something» برای فیلم «مارشال» نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین ترانه اختصاصی فیلم هستند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی