«ده سال تنهایی» اشکان خطیبی در تالار وحدت

عاصفه پشت چی

رسانه نوا – جدیدترین تجربه «اشکان خطیبی» بیستم الی بیست و دوم اسفند ماه در در تالار وحدت و تحت عنوان کنسرت – تئاتر «ده سال تنهایی» روی صحنه رفت و این هنرمند اولین تجربه کارگردانی خود را در قالبی جدید و براساس پیوند موسیقی و نمایش به اجرا درآورد.

به گزارش رسانه نوا، این اثر با ترکیبی از چهار مدیوم هنری نمایش، موسیقی، نقاشی دیجیتال با همراهی گروه «راک دِ پن»، که متشکل از نوازنده‌های سرشناس کشور از جمله: اشکان آبرون، بردیا امیری، نیما رمضان، آرش سعیدی، سروش عدل، هومن نامداری، هستی سپاسی، و همخوانی تارا صلاحی، منا شمس، و گلناز نوروزی طراحی شده است.

این اثر که بر اساس طرحی از سهیل دانش اشراقى و اشکان خطیبی و کارگردانی اشکان خطیبی تهیه وتولید شده است، از حضور آناهیتا درگاهی، پوریا رحیمی سام و اشکان خطیبی به عنوان بازیگر بهره برده است.

داستان تداعی کننده ی یک موقعیت گورستانی و روایت دو جوان عاشق سینما و موسیقی است که با ورود دختری به جمع، مسیر زندگی شان تغییر میکند و اتفاقات جالبی برایشان رقم میخورد. اشکان خطیبی در این اثر با بهره گیری از ترکیب مولتی مدیا و روایت موسیقی از طریق داستان‌ها و مدیوم‌های هنری مختلف، توانست روایت خود را متنوع کند و تماشاچی را از کسالت و یکنواختی دربیاورد.

خط داستانی هر صحنه بر اساس قطعات موسیقیایی تنظیم شده بود که هر قطعه و  موزیکی در بین سکانس‌ها اجرا می‌شد ساند تراک یک فیلم سینمایی بود.

از قطعات موسیقی اجرا شده در این اثر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قطعه ی Nature Boy اثر Nat king cole  از فیلم David bowie’s version in moulin rouge، قطعه Exreme ways اثر Moby برگرفته از فیلم burn trilogy، قطعه ی Stayin’ alive(how deep is your love) اثر Bee gees برگرفته از فیلم Saturday night fever ، قطعه Bang bang  اثر Cher برگرفته از فیلم Nancy sinatra’s version n kill bill،  قطعه Eye of the tiger اثر Survivor برگرفته از فیلمRocky، قطعه Exit music اثر Radio head برگرفته از فیلم Romeo Juliet، قطعهMoney money money اثر Abba برگرفته از فیلم mama mia، قطعه Love story اثر Andy Wiliams برگرفته از فیلم  Love story، قطعه ی I am deranged اثر  David Bowie  برگرفته از فیلم lost highway، قطعه shape of my heart اثر Sting برگرفته از فیلم Leon the Professional ، Sound of silence  اثر Simon and Gerfunkel برگرفته از فیلم the graduate ، و قطعه No body Home اثر Pink Floyd  برگرفته از فیلم The wall.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی