گروه مازندرانی «نیما» به سرپرستی فضل الله دهقان روی صحنه رفت

هاتف حسینی

رسانه نوا – در نخستین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر گروه موسیقی مازندرانی «نیما» به سرپرستی فضل الله دهقان در برج آزادی روی صحنه رفت.به گزارش رسانه نوا؛ گروه موسیقی مازندرانی «نیما» به خوانندگی محمدابراهیم عالمی و به سرپرستی فضل الله دهقان نوازنده مطرح کمانچه در برج آزادی تهران میزبان مخاطبان خود بود.

فضل الله دهقان، متولد ۱۳۳۹ دابودشت آمل، از سال ۱۳۶۴ فرا گرفتن موسیقی با ساز تخصصی کمانچه را آغاز و یک دوره موسیقی ردیف ایران (ردیف میرزا عبدالله) با ساز کمانچه نزد استاد علی اکبر شکارچی و آموزش ریتم خوانی و پژوھش نزد استاد منوچهر وجدی را فرا گرفت. آموزش و پژوهش در موسیقی مازندران را نزد استاد احمد محسن پور و یک دوره مربی‌گری موسیقی کودکان (سبک کارل ارف) را نزد استاد کامران امید فرا گرفت.

فضل الله دھقان از سال ۶۸ به عضویت گروه شواش و به مدت ده سال در کنسرتھای متعدد از جمله ششمین جشنواره موسیقی فجر سال ۶۹ به سرپرستی استاد احمد محسن محسن پور شرکت داشت.

او عضوگروه هنرمندان شیدا و حضور در کنسرتهای متعدد به سرپرستی استاد منوچهر وجدی و شادروان حبیب الله نجفی؛ موسس و سرپرستی گروه موسیقی «نیما» از سال ۸۰، تهیه کاست‌های بهارانه، ماه تتی، دودوک تیکا به عنوان نوازنده کمانچه، انتشار مجموعه «آلاله رو» به خوانندگی محمود شریفی و رضا قلی زاده و نیز همکاری در ساخت موسیقی «سرداران شهید» برای مرکز حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران به خوانندگی علی اصغر رستمی، ساخت موسیقی فیلم کوتاه «پیراهن گلدار» به خوانندگی امید تقوائی و ساخت تصانیف و قطعات به تهیه کنندگی صدا و سیمای مازندران و … در کارنامه هنری این آهنگساز ثبت شده‌است.

 

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی