سورپرایز داماهی برای مخاطبان موسیقی تلفیقی!

سام بورنگ

رسانه نوا – نخستین نشست بخش تلفیقی جشنواره موسیقی فجر، با حضور سرپرست گروه موسیقی «داماهی» برگزار شد.

در اولین نشست خبری بخش تلفیقی جشنواره موسیقی فجر که به گروه داماهی تعلق داشت، دارا دارایی – سرپرست این گروه موسیقی – گفت: از شروع فعالیت گروه داماهی دو الی سه سال می‌گذرد. ما در این دوران، یک آلبوم منتشر کردیم و در آن، موسیقی فولک جنوبی را دستمایه قرار دادیم و آن را با موسیقی‌های غربی، هندی، پاپ و آفریقایی تلفیق کردیم.

او ادامه داد: در این آلبوم، ۸۰ درصد گویش‌ها بندرعباسی، مینابی، بلوچی و چند قطعه نیز به فارسی است. رویکرد ما بیشتر به سمت موسیقی فیوژن بود و به نسبت، با استقبال خوبی مواجه شد.

دارایی اظهار کرد: اولین کار ما، در یک پروژه سینمایی در برزیل انجام شد. اکنون نیز روی آلبوم دوم خود کار می‌کنیم. در این آلبوم، گرایش موسیقی ما از فولک بیرون آمده و به سمت موسیقی پاپ امروزی رفته است؛ اما همچنان در بافت موزیکال و سازبندی، صدادهی آلبوم اول را دنبال می‌کنیم، اشعار نیز بیشتر فارسی هستند. وی توضیح داد: ما در مرحله ضبط آلبوم هستیم و شاید بهار سال آینده آن را منتشر کنیم.

سرپرست گروه داماهی با بیان این‌که این دومین سال است که در جشنواره موسیقی فجر شرکت می‌کنیم، اظهار کرد: ما سال گذشته، یک شب اجرا با گروه کامنت داشتیم و خاطره خوبی برای ما شد. در این دوره، بخش تلفیقی با ازدحام کمتری مواجه است و احتمالا اجراهای بهتری خواهد داشت.

دارایی درباره رپرتوآرهای اجرایی این گروه در جشنواره فجر نیز بیان کرد: بیشتر قطعاتی که قرار است اجرا کنیم از آلبوم اول‌مان انتخاب شده‌اند؛ اما برای مخاطبان‌مان سورپرایز هم داریم. در آلبوم اول، من گیتاربیس، حمزه یگانه بنجو و کیبورد و ابراهیم علوی عود و گیتار می‌نواختند. رضا کولغانی نیز خواننده گروه ماست. در آلبوم اول، شایان فتحی به‌عنوان نوازنده درامز و پرکاشن با ما همکاری می‌کرد؛ اما به‌دلیل این‌که اکنون در خارج از کشور است، در این اجرا، آرش پژن‌مقدم به‌عنوان درامر و همایون نصیری به‌عنوان نوازنده پرکاشن در کنار ما حضور خواهند داشت.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در اجرای پیش‌ رو از بداهه‌نوازی استفاده می‌کنند، گفت: فرم موسیقی ما، این را ایجاب می‌کند و در بخش‌هایی از هر قطعه‌ی این اجرا، با توجه به فرم موسیقی بداهه‌نوازی را نیز جا داده‌ایم.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی