از شهرهای بزرگ تا روستا‌های کوچک در «نوای خرم» شرکت کرده‌اند

سام بورنگ

رسانه نوا – نبه یازدهم دی ماه، تالار وحدت میزبان نشست خبری سومین جشنواره نوای خرم با حضور عوامل این جشنواره و اهالی رسانه بود.

این نشست با حضور دکتر بردیا صدرنوری، ناصر ایزدی، رضا خرم و علیرضا سعیدی برگزار شد. بردیا صدرنوری (مدیر جشنواره نوای خرم) در ابتدای نشست، صحبت‌هایش را تشکر از مسئولین، همکاران و کارکنان تالار وحدت آغاز کرد و به توضیح در خصوص این جشنواره پرداخت.

در ادامه ناصر ایزدی توضیحات آماری این جشنوراه را ارائه داد؛ ایزدی درخصوص آمار و ارقام نوای خرم گفت: امسال سومین دوره جشنواره نوای خرم برگزار می‌شود که در نخستین دوره‌ی آن ۷۰ نفر، دوره دوم ۷۰۰ نفر و این دوره ۱۰۴۰ شرکت‌کننده حضور یافته‌اند که نشان از رشد جشنواره داشته است. در این بین تعداد خانم‌ها ۵۱۰ و آقایان ۵۳۰ نفر است که همگی رده سنی زیر ۱۸ سال را شامل می‌شوند. در این دوره ۳۹۵ اجرا به دست ما رسیده که برخی شامل گروه‌های ۵۰ نفری می‌شوند. ۲۵۴ اثر از استاد همایون خرم، ۶۰ اثر از استاد علی تجویدی، ۵۱ اثر از استاد روح‌الله خالقی و ۲۳ اثر نیز از آهنگسازی‌های شرکت‌کنندگان به دست ما رسیده است.

ایزدی ادامه داد: از همه‌ی ایران و حتی شهرهای کوچک در این جشنواره شرکت کرده‌اند که می‌بینیم موسیقی اصیل ایرانی تا روستاهای کوچک نیز نفوذ کرده است. همچنین یکی از بخش‌های فعال این دوره آموزشگاه‌ها هستند؛ ۳۷ آموزشگاه در نوای خرم شرکت کرده‌اند که نشان از این است کههمه تلاش می‌کنیم به سمت یک هدف فرهنگی والا برسیم.

ناصر ایزدی از نکات ویژه این دوره را شرکت کردن مدارس عنوان کرد و افزود این حضور با همکاری والدین و برخی مدیران مدارس صورت گرفته است.

رضا خرم ( فرزند زنده‌یاد همایون خرم) درخصوص داوری این دوره گفت:داوری و انتخاب برای من بسیار مشکل بود، چراکه شرکت‌کننده‌ها از کودکان و نوجوانان تشکیل می‌شدند که با اشتیاق فراوان، همه علاقه‌مند به برنده شدن بودند. ما سه مرحله داوری داشتیم و حذف کردن برخی برای من بسیار دشوار بود.

خرم در پاسخ به سوالی در مورد افزودن بخش جنبی غیر رقابتی به جشنواره افزود: از اهداف ما همین است که از ‌سال‌های آینده این بخش را نیز اضافه کنیم، چراکه سن شرکت‌کننده‌ها طوری است که حذف شدن برایشان سخت است و لازم است تا برخی در این بخش حضور یابند.

در ادامه دکتر بردیا صدرنوری نیز گفت: سعی داریم برای همه‌ی ۱۰۴۰ شرکت کننده لوح تقدیر ارسال کنیم تا از آسیب احتمالی روحی کم کند، همچنین جوایزی نیز برای اکثر شرکت‌کننده‌ها ارسال خواهد شد.

صدرنوری در ادامه به شعار این جشنواره و کمپین احترام به پیشکسوت‌ها اشاره کرد و افزود این حرکن دائمی است و از جشنواره نوای خرم آغاز شده و در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

شایان ذکر است جشنواره موسیقی نوای خرم از پانزده تا هفدهم دی ماه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی