سلمان حسینی: تنبور نوازی اصیل را اجرا می‌کنیم

سام بورنگ

رسانه نوا – سلمان حسینی در نشست رسانه‌ای سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت حضور یافت و از برنامه‌های گروه چریکه خبر داد.

حسینی در ابتدا بیان کرد: چریکه به معنای فریاد ناخودآگاه است که متأسفانه در حال از بین رفتن در فرهنگ کُردی است. رپرتوآر ما براساس مقام باستانی تنبور است.

او ادامه داد: ما در جشنواره موسیقی فجر با سازهای تنبور، عود، رباب، کمانچه و سازهای کوبه‌ای اجرا خواهیم داشت. سه برادرم و من، تنبور می‌زنیم و حامد شمس عود می‌نوازد. میلاد موسوی کمانچه و مقام‌خوان ما حسینی است.

سرپرست گروه چریکه با بیان این‌که این گروه برای نخستین‌بار در جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده است، گفت: برخی از فرهنگ‌ها به حمایت نیاز دارند. موسیقی نواحی یک اصل است و تمام موسیقی‌هایی که در مرکز جریان دارند، روی این پیشینه‌ها قرار گرفته‌اند. به عبارتی از کردستان تا بلوچستان، از شرق تا غرب ایران، انواع موسیقی جریان دارد.

حسینی با بیان این‌که متأسفانه بسیاری از گروه‌ها در جشنواره موسیقی فجر شناخته‌شده نیستند، ادامه داد: برخی از این گروه‌ها برای فروش بلیت مشکل دارند؛ اما ما پیشینه‌مان را حفظ می‌کنیم و برای جذب مخاطب، موسیقی اصیل‌مان را تغییر نمی‌دهیم. ما باید موسیقی‌ای را که در سینه پیرمردها می‌تپد، ادامه دهیم تا این فرهنگ فراموش نشود.

سرپرست گروه چریکه افزود: موسیقی تنبور به اشکال مختلف با اشعار مولوی در تهران معرفی شده، اما این موسیقی مقامی کمتر شنیده و ارائه می‌شود و هدف گروه ما معرفی این نوع از موسیقی است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی