جدیدترین آلبوم سالار عقیلی منتشر می‌شود

شب زیبا
سام بورنگ

تازه ترین آلبوم موسیقی سالار عقیلی خواننده موسیقی ایرانی با عنوان «شب زیبا» به زودی در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش رسانه نوا، «شب زیبا» عنوان تازه ترین آلبوم سالار عقیلی است که به آهنگسازی جواد بطحایی نوازنده شناخته شده سنتور توسط مرکز موسیقی «رها» در بازار موسیقی منتشر می‌شود. این مجموعه شامل سه تصنیف، یک چهار مضراب و سه بخش آوازی است که با اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی و نوذر پرنگ به علاقه مندان ارائه شده است.

ارسلان کامکار، شاهو عندلیبی، نویددهقان، امین گلستانی، حسین حدت، نیما بطحایی، فرهاد صفری، شهریار نظری، آتنا اشتتیاقی، پارامیس رحمانی و جواد بطحایی به عنوان نوازنده در این آلبوم حضور دارند.

جواد بطحایی در توضیح آلبوم آورده است: «همواره پیوند شعر و موسیقی بخشی تفکیک‌ناپذیر در هنر ایران زمین بوده است. نجواهای مادرانه، زمزمه های روستاییان و شالیکاران، مناجات و سوز و گدازهای عاشقان و عارفان همه با شعر و موسیقی از نهاد مردمی بر می آمده که با عمق جان آن را احساس و بیان می کردند اما به نظر من در گستره ادبیات هر شعر و غزل، دارای رنگ، روح، گرما، طراوت، عمق و لطافت خاصی است و چنین خواصی در دستگاه ها و آوازهای موسیقی ما نیز وجود دارد. به طور مثال اصفهان آوازی است رمانتیک، لطیف، با سرمایی لذت بخش و به رنگ آبی به طوری که مفاهیم عشق، امید، مهربانی، خلوص و گذشت و همدلی در آن نمودی پر رنگ دارد.

چنانچه این موسیقی در پیوند با اشعاری که چنین ویژگی هایی نیز در آن وجود داشته باشد (به عبارتی یکسان شدن رنگ شعر و موسیقی) این پیوستگی می تواند تاثیر عمیق تری در شنوندگان و صاحبدلان و اهل ذوق و ادب و موسیقی ایجاد کند. امید است این نگاه، و معنی توانسته باشد در این آلبوم رضایت خاطر شنوندگان فرهیخته و علاقمندان شعر و موسیقی را فراهم کند.»

جواد بطحایی از جمله هنرمندانی است که علاقمندان موسیقی او را اغلب با نوازندگی سنتور می شناسند. به عبارتی او با تک نوازی هایش شناخته شده است ولی وجه آهنگسازی او کمتر شناخته شده و گذشته از چند قطعه بی کلام (که گاه برای سنتور و گاه برای سنتور وارکستر تنظیم شده است)، تمایل او به موسیقی با کلام درقالب تصنیف است. بطحایی با شعر فارسی آشنایی بسیاری دارد و از موسیقیدانانی است که با دنیای شعری و تصویری نوذر پرنگ، انس و الفت دارد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی