همکاری آهنگساز برنده اسکار و گروه برنده گرمی

انيسا رئوفي

رسانه نوا – گروه ردیوهد با هانس زیمر، برنده اسکار در پروژه‌ی ساخت موسیقی متن برای مستند سیاره‌ آبی ۲ همکاری می‌کند. هانس زیمر برای فیلم‌های Dark Night، Lion King و Gladiator برنده جایزه اسکار شده است.

همکاری آهنگساز برنده اسکار و گروه برنده گرمی

قطعه‌ای که گروه ردیوهد با این آهنگساز بزرگ ساخته‌اند یک قطعه‌ی ارکسترال است که به نوعی بازسازی قطعه‌ی Bloom از آثار ردیوهد در آلبوم The King of Limbs, است. البته تام یورک لاین وکال خود را برای قطعه‌ی جدید از نو ضبط کرده است.

یورک درباره‌ی این قطعه می‌گوید: « از ابتدا هم تحت تاثیر سریال سیاره‌ی آبی ساخته شده بود بنابراین توانستیم دوباره از ابتدا این فرایند را اختصاصی برای این مستند شاخص طی کنیم»
این سریال محبوب که به حیات وحش و مخصوصا اقیانوس‌ها می‌پردازد قرار است دوباره توسط دیوید اتنبرو نریشن‌خوانی شود و موسیقی متنش را هم زیمر بسازد.

زیمر که موسیقی متن «سیاره زمین ۲» را نیز کار کرده قرار است در کنار جیکوب شیا و دیو فلمینگ برای سریال جدید بی‌بی‌سی همکاری کند.

یورک درباره‌ی همکاری با این آهنگساز بزرگ گفت: آهنگساز فوق‌العاده‌ای ‌است. او بی‌وقفه ژانرهای مختلفی از موسیقی را درنوردیده بنابراین کار کردن با چنین هنرمند با استعدادی و دیدن اینکه چطور صداهای سریال را با قطعه‌ی Bloom در هم می‌آمیزد برای همه‌ی ما بسیار مغتفم بود»

زیمر نیز درباره‌ی قطعه‌ی Bloom گفت:

«اینطور که به نظر می‌رسد Bloom از زمانه‌ی خودش جلوتر بوده است چراکه به زیبایی، سبک زندگی و مناظر اقیانوسی را که در سیاره‌ی آبی ۲ معرفی می‌شوند همراهی می‌کند و آنها را بازتاب می‌دهد.

کار کردن با تام، جانی و باقی بچه‌ها تجربه‌ی متفاوت بسیار جالبی برایم بود و دید جالبی درباره‌ی دنیای موسیقایی آنها به من داد. کار کردن با آنها فوق‌العاده بود»

این ویدئو که  توسط توسط دپارتمان «واحد تاریخ طبیعی» تولید شده است تصاویر آرشیوی فوق‌العاده‌ای را شامل می‌شود که تا زمان روی آنتن رفتن سیاره آبی ۲ نمایش داده نخواهد شد.

این ویدئو به صورت جهانی روز ۲۷ سپتامبر، همزمان با افتتاحیه فیلم اصلی نمایش داده خواهد شد.

جیمز هانیبورن، تهیه‌کننده‌ی اجرایی سریال سیاره‌ آبی ۲ گفت: «همکاری میان یک گروه شاخص برنده‌ی گرمی و یک آهنگساز ارکسترال برنده‌ی اسکار به راحتی دهن آدم را آب می‌اندازد و قطعه‌ی (ocean) Bloom در نهایت آدم را ناامید نمی‌کند»

این سریال ۷ قسمته چندی بعد در سال جاری میلادی از شبکه‌ی BBC1 پخش خواهد شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی