تقدیر از هانس زیمر در آستانه ۶٠ سالگی

هانس زیمر

رسانه نوا – هانس زیمر موسیقی‌دان بزرگ آلمانی که در عرصه موسیقی فیلم فعالیت می‌کند امسال جایزۀ سالانۀ جشن «هالیوود در وین» را دریافت خواهد کرد.
جشن هالیوود در وین مراسمی برای بزرگداشت دست‌یافت‌های موسیقی فیلم است که هرساله در ماه اکتبر در شهر وین برگزار می‌شود و جایزۀ «مکس استاینر» را به هنرمند برگزیده‌ اهدا می‌کند.

جایزۀ موسیقی فیلم مکس استاینر با نام کامل Max Steiner Film Music Achievement Award به نام مکس استاینر، یکی از پیشروان عرصه موسیقی فیلم که در دهۀ ۱۹۲۰ به هالیوود رفت طراحی شده و به احترام نام او هر ساله به یک موزیسین موفق در عرصه موسیقی فیلم اهدا می‌شود.

این مراسم، که در بیش از ۳۵ کشور جهان به طور زنده روی آنتن می‌رود، شامل اجراهایی از موسیقی متن‌های مهمترین فیلم‌های برندۀ اسکار است که توسط هانس زیمر تنظیم مجدد شده و به صورت ارکسترال اجرا می‌شود.

این دهمین سالگرد جایزۀ مکس استاینر است و در سال‌های پیشین هنرمندانی نظیر رندی نیومن، الکساندر دسپلت و دنی الفمن این جایزه را دریافت کرده‌اند.

این هنرمند ۵۹ ساله برندۀ اسکار تاکنون برای بیش از ۱۵۰ فیلم موسیقی ساخته و از جمله آثار مشهورش می‌توان به موسیقی فیلم‌های گلادیاتور، دوازده سال بردگی، تلما و لوئیس، کونگ‌فو پاندا، شیرشاه، اینسپشن و دانکرک اشاره کرد.

زیمر در سال گذشته تور بزرگی را در سراسر اروپا و ایالات متحده برگزار کرد و به پایان رساند. او دربارۀ علت برگزاری این تور گفته بود: «همه چیز از حرف جانی مار و فارل ویلیامز شروع شد. آنها من را نشاندند و گفتند که باید از استودیو بیرون بیایی و در چشمان مخاطبانت نگاه کنی و درست هم می‌گفتند یک جایی هست که آدم باید ببیند آثاری که پشت صحنه خود را پنهان کرده و ساخته است چطور با مخاطبانش ارتباط می‌گیرد.»

او همچنین در جشنوارۀ کوچلا که در آن رپرها و خوانندگان پرآوازه‌ای مثل لیدی گاگا و کندریک لامار سردمدار هستند موسیقی بی‌کلام خود را اجرا کرد که اتفاق غیرمعمول و تازه‌ای در این جشنواره بود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی