آخرین هزارصدای پاپ در سال ۹۸ برگزار شد/ اجرای والایار و انرژی مثبت دو نوجوان سندروم داون

سام بورنگ

رسانه نوا – پنجشنبه هفدهم بهمن ماه سال نودوهشت فرهنگسرای ارسباران میزبان آخرین برنامه هزارصدا در سال نودوهشت بود.

به گزارش رسانه نوا؛ حامد همایون،مهدی ایوبی و فرشاد حسامی کارشناسان این برنامه بودند. این برنامه با یادی از فریدون فروغی آغاز شد.

در این برنامه پنج شرکت کننده به رقابت پرداختند تا نظر مخاطبان و کارشناسان برنامه را جلب نمایند.

یکی از نکات قابل توجه برای شرکت کنندگان در این برنامه درنظر گرفتن تمام شرایط برای خواننده شدن، شامل: صدا و نوع پوشش و ارتباط با مخاطب و نحوه اجرا و … است.

فرشاد حسامی در ابتدای برنامه عنوان کرد :با توجه به همزمانی دربی و این برنامه حضور شما مخاطب ها دلیل بر این است که موسیقی برای شما خیلی اهمیت دارد.

مهدی ایوبی گفت:من هر زمان در این سالن هستم و پشت تریبون قرار میگیرم یاد مرحوم دکتر افشین یداللهی می افتم و جای ایشان همیشه خالی می باشد. من چیزهای زیادی را برای ترانه از دست دادم و همیشه دوست داشتم موقعیتی پیش بیاید برای ترانه نتوانم دربی را نگاه کنم و این برنامه پیش آمد و استقبال کردم.

اولین شرکت کننده علی صفر برای اجرا به روی صحنه رفت.

علی صفر که به اجراهای خیابانی مشغول است در ابتدا با امید افخم بصورت دونفره اجرا می کردند. صفر آهنگ پرواز با ترانه ای از مجید صالحی و آهنگسازی مرتضی لطفی و آهنگ نگو نگفتی از مهدی یراحی را اجرا کرد.

مهدی ایوبی بعد از اجرای صفر گفت: در مجموع پکیج شما دلنشین است و اشاره کرد که کاری را که اجرا می کنید حتما کار را کامل معرفی کنید و از این استیج یاد بگیریم مولف یک آهنگ و ترانه تنها خواننده ش نیست.

حامد همایون: بابت اجرای زیبا به شما تبریک می گویم. و یک نکته اینکه خواننده ارتباطش با تمام مخاطب ها باید باشد. و در نهایت آینده خیلی خوبی در انتظار شما است.

فرشاد حسامی: در آهنگ اول یکی دو بار کوک از دست شما در رفت و شما باید جوری فاصله ی میکروفن با صدا را تنظیم کنید که خیلی زیاد یا خیلی کم نباشد.

نفر دوم رضا ممتا که برای اجرا به روی صحنه آمد. آهنگ اول خود را با ترانه ای از عاطفه حبیبی و تنظیم فرشید ادهمی را و آهنگ عشقم این روزا از محمدعلیزاده را اجرا کرد.

مهدی ایوبی: مارکت امروز ما ترانه سرایی که ریسک کند و نوشتن ملودی های شش و هشت را بپذیرد کم دارد عاطفه حبیبی کسی هست که می نویسد و خوب می نویسد این کار مثل تمام کارهای دنیا آسیب دارد و شما باید متوجه اینگونه آسیب ها باشید این ترانه یکی از آن آسیب هاست و مدام دچار کلیشه می شود… وظیفه درشتی بر عهده خواننده است که به کلمه به کلمه متن که انتخاب می کند متوجه برایند آن باشد.اگر دقت کنیم تصاویری که ازش لذت میبریم در آهنگ ها دارد نسل تربیت می کند اهنگساز ،ترانه سرا، خواننده تمام شان دین دارند به مملکت و جامعه مان. باید حواسمان باشد چه چیزی می نویسیم و قرار است تکرار شود در جامعه و محیط ما.

حامد همایون: فکر می کنم ابتدا استرس داشتید و به نظر من در خوانندگی اولین رکن این است که باید با خودتان کنار بیایید که هنگامی که روی صحنه می روید با لبخند حس قشنگ را به مخاطب انتقال دهید. یک ارتباط چشمی با مخاطب ها در اجرا داشته باشید.
رنگ‌صدای قشنگی دارید. به دلیل استرس چندباری از کوک خارج شدید. یک دوره تکنیک آواز بروید.
فرشاد حسامی: در آهنگ دوم استرس باعث شد از آهنگ جا بمانید.در آهنگسازی هم کلیشه وجود دارد، وقتی آهنگی موفق می شود خواننده ها آن آهنگساز و تنظیم کننده را انتخاب می کنند و لزوما دلیل بر موفقیت نمی شود.

پس از آن علی احمدیان به عنوان خواننده مهمان کاری از فریدون فروغی و یکی از آهنگ های خود را اجرا کرد.

احسان نظری سومین شرکت کننده آهنگ پیراهن بی تاب با شعری از مهدی فرجی و آهنگسازی و تنطیم شایان کریمی و مهدی تفکری و آهنگ ماه و ماهی حجت اشرف زاده و شعر علیرضا بدیع را اجرا کرد.

فرشاد حسامی: ورود به صحنه زیبا بود شعر و استایل شما خوب است. یک سبک از موسیقی را دنبال کردید که بسیار دشوار است به نظر من هنوز بسیار جا دارید که صدای شما پخته شود و این استایل را به درستی روی صحنه اجرا کنید. من خیلی از کلمات رو متوجه نشدم چه چیزی می گفتید و ریتم خوب نبود.یک قانونی وجود دارد اینکه در هر کاری ده هزارساعت آن را انجام دهید موفق می شوید.
حامد همایون: خیلی خوب ابتدا شروع کردید باید با پیانو سلفژ تمرین کنید بیان شما به درستی اجرا نمیشد موقع اجرا به مردم عشق بدهید و با آنها ارتباط چشمی برقرار کنید و کوک بعضی جاها می افتاد.
مهدی ایوبی: آقای فرجی این غزل را برای همراهی با موسیقی ننوشتند و این کار را بسیار سخت میکند تقریبا هیچ کدام از ردیف ها در تلفیق با موسیقی در نیامده بود و شما الان مثال خوبی را در کار دوم اجرا کردید کاری که ردیف ندارد چقدر زبان به روزتر است ما باید غزلی را انتخاب کنیم که جدیدتر باشد برای اجرا. من که مخاطب حرفه ای شعر هستم متوجه میشوم مفاهیم در شعر را اما تمامی مردم مخاطب حرفه ای شعر نیستند. به نظر من انتخاب اشتباه شعری هست که تلفیقش با موسیقی بسیار سخت است.

میان برنامه: یک دختر و پسر مبتلا به سندروم دان ساینا حضوری و علیرضا بختی پیانو زدند که بسیار مورد توجه قرار گرفت و سالن را به وجد آورد به خصوص که ساینا آهنگ تولدت مبارک را نواخت و آرش نصیری آن را به مناسبت تولد حامد همایون و امید افخم به آنها تقدیم کرد.
آرش نصیری عنوان کرد: خیلی از انرژی های مثبت این برنامه سهم کسی هست که در هر برنامه ای یکی دو نفر از شاگردانش حضور دارند و بچه هایی مانند ساینا از شاگردانش هستند و او فرشته ای به نام مرتضی لطفی است.

امیر خلیلی چهارمین شرکت کننده که گوینده نیز هست برای اجرای خود به روی صحنه آمد. آهنگ عیبی ندارد کاری از مهدی قدمی شعر سید فریبا سید موسوی و آهنگ سلام آخر احسان خواجه امیری را اجرا کرد.

حامد همایون: اول اینکه وقتی آدم هول می شود از پنجاه درصد خود هم کمتر می شود و قافیه را می بازد. شما با صدای میانی صحبت می کنید. آهنگ روی گام درستی انتخاب نشده بود .صدا بعضی جاها هوا داشت و بعضی مواقع حس صورت خوب می شد.صورت شما خیلی موقع ها افتاده میشد و باید چهره ی شما با اهنگ یکی باشد.تمام تمرینات خوانندگی و سخنوری به هم خیلی نزدیک است.
مهدی ایوبی: پکیج کار انگاری از بیست سال پیش بوده و اینجا اجرا شد هم ترانه و هم موسیقی.حتما باید نگاه نگاهی متفاوت تر و روبه جلوتر باشد. ترانه ی انتخابی شما یک مشق ضعیف هست که خیلی زود است به اجرا برسد.
فرشاد حسامی: تیپ و انرژی شما خوب است و راه دارید و راه شما طولانی است. در مورد موسیقی به شدت موافقم با مهدی ایوبی. این آهنگ یک نمونه ی ضعیف از موسیقی بیست سال پیش بود. این اسمش موزیک و تنظیم نیست. الان با موزیک هایی که در دنیا تولید می شود شنیدن و تولید کردن این موسیقی ها اصلا کار درستی نیست. سعی کنید همانطور که روی استایل خودتان کار کردید در انتخاب ترانه و موسیقی هم سلیقه داشته باشید.

امید افخم که یکی از فینالیست های هزارصدا که خواننده برتر سال ۱۳۹۵ هزارصدا و از شاگردان مرتضی لطفی ست به مناسبت تولدش به روی صحنه دعوت شد و یک آهنگ را اجرا کرد.

کوروش اسماعیلی آخرین شرکت کننده در بخش مسابقه آهنگ شب مهتاب شعر شهرزاد ملودی مرتضی لطفی و آهنگ برفراز آسمان ها از نیما مسیحا را اجرا کرد.

حامد همایون:به نظرم با اجراتون تکلیف کل داستان مشخص شد.تکنیک ها از لحاظ استاندارد عالی است کوک صداتون عالی است و شما قطعا از خیلی هایی که در ایران دارند آواز می خوانند خواننده تر هستید.

فرشاد حسامی: کوروش دقیقا مثال همان ده هزار ساعت است که کار کرده است پرهیز غذایی کرده تمرین کرده این حنجره حنجره ای نیست که رعایت نکرده و روی استیج بیاید و به این خوبی اجرا کند.فقط یک سبکی را انتخاب کرده که پاپ نیست موزیک کلاسیک است. تمام شرکت کننده ها سبک موسیقی شان پاپ بود و من نمیتوانم جزء دسته بندی بقیه ی بچه ها بگذارم. اگر بخواهیم به عنوان یک شغل انتخاب کنیم این استایل یک مقدار ریسکی می باشد با توجه به استعدادی که دارید یک چاشنی هایی از پاپ به آن اضافه کنید.

مهدی ایوبی: بسیار وسعت صدای دوست داشتنی دارید و اوج ها را بسیار خوب می خوانید این اوج صدا خیلی خوب است اما این را از نیما مسیحا از حمید حامی از مانی رهنما شنیدم باید از این توانایی که دارید استفاده کنید باید چیزی به آن اضافه کنید که افراد دیگر نداشته باشند. موسیقی امروز ما خیلی بی رحم تر از آن است که خواننده ی تکراری در آن معروف شود و حیف است که این تکرار در صدا و استعداد شما باعث عقب ماندگی شود.

مهدی اسلام زاده شاگرد حامدهمایون از شیراز به عنوان اجرای مهمان روی صحنه رفت و آهنگ الکل نگاه تو همایون را اجرا کرد.

والایار که خواننده مهمان این برنامه بود به روی صحنه رفت و دو آهنگ را اجرا کرد که قطعه محبوب و از خواب برگشتم به تنهایی با استقبال و همراهی مخاطبان مواجه شد و این حسن ختام این برنامه بود.

کارشناسان با مشورت با یکدیگر و گفتن نکاتی برای انتخاب یک خواننده توسط مهدی ایوبی و اعلام نفرات برتر توسط حامد همایون به این برنامه خاتمه دادند:
نفر اول علی صفر
نفر دوم کوروش اسماعیلی

خبرنگار: سپیده ثابتی

عکاس: پانیذ فرامرزی

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی