نشست خبری نمایش «عاشقانه‌های خیابان» رضا یزدانی: در ماه‌های گذشته ۱۲ تئاتر به من پیشنهاد شد!

محمدرضا احمدی

رسانه نوامراسم رونمایی پوستر و نشست خبری نمایش «عاشقانه‌های خیابان» دوشنبه ۲۰ خردادماه در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا، نشست خبری و مراسم رونمایی از پوستر نمایش «عاشقانه‌های خیابان» به نویسندگی مشترک محمد چرم‌شیر و بهمن عباس‌پور و کارگردانی شهرام گیل‌آبادی با حضور گروه بازیگران نمایش؛ سیما تیرانداز، ژاله صامتی، الهام پاوه‌نژاد و رضا یزدانی، شهرام گیل‌آبادی؛ کارگردان اثر و ابراهیم حقیقی طراح پوستر این نمایش روز دوشنبه ۲۰ خردادماه ساعت ۱۱ صبح برگزار شد.

در ابتدای این نشست شهرام‌گیل‌آبادی کارگردان نمایش در ابتدای نشست با اشاره به تیراندازی شب گذشته در محوطه تئاتر شهر گفت: از اتفاق دیروز تئاتر شهر نگرانم، تئاتر شهر را باید از بی تدبیری آزاد کرد؛ متاسفم تئاتر شهر که نماد نمایش در ایران است به جولانگاه بی‌تدبیری شده بدل شده است.
وی ادامه داد: این بی تدبیری تا جایی ادامه دار شده که تیراندازی می‌شود و عوامل به وجود آمدن این اتفاق به داخل تئاتر شهر رفته و تعدادی آدم هم سعی می‌کنند در تئاتر شهر را بشکنند و آن ها را خارج کنند، این اتفاقات قابل پذیرش نیست ؛ بحث من مدیریت تئاتر شهر نیست.

گیل آبادی با بیان اینکه چندین دستگاه در به وجود آمدن این مشکل دخیل هستند گفت: امیدوارم هر کسی مسئول است به سرعت اقدامی برای این امر انجام دهند، تئاتر شهر نمیتواند این قدر مورد هجهه قرار بگیرد و مورد حمایت نباشد. متاسفانه بی‌تدبیری و عدم برنامه‌ریزی اجتماعی ما را به روزی کشانده که دیگر آن را نتوانیم جمع کنیم.

این کارگردان تئاتر در ادامه با اشاره به لزوم پرداختن به آسیب‌های اجتماعی در هنر و تئاتر تاکید کرد و گفت: این یک آزادی بیان است که منِ کارگردان بتوانم از این موضوعات در نمایش‌هایم صحبت کنم، هیچ تهدیدی نمی‌تواند حرکت ما را مختل کند. ما سعی داریم صدای خاموش کسانی باشیم که مورد ظلم واقع شده اند. ما به قدر توان و بضاعتمان می‌خواهیم شرایطی را به وجود بیاوریم که مردم در این امر ما را همراهی کنند و من توقعی از دولتی‌ها ندارم.

مدیرعامل خانه تئاتر درباره روند تولید این نمایش عاشقانه های خیابان نیز توضیح داد: ما از بیش از یک سال گذشته که تحقیقات روی این نمایش را آغاز کردیم با ۷۸ زن دستفروش مترو گفت‌وگو انجام دادیم. در این میان به بچه‌هایی رسیدیم که HIV دارند و مشخص نیست چه سرنوشتی خواهند داشت. کار بعدی را بر اساس کودکان خواهیم نوشت‌.
وی تصریح کرد: در نظر سنجی‌هایی که داشتیم مشخص شد زنان دستفروش در فضای مترو احساس امنیت بیشتری دارند. اکثر این زنان سرپرست خانوار هستند و فرزند دارند. در این میان قصه‌های تاسف باری‌ درباره کودکانی که در خانه‌ها تنها می‌مانند وجود دارد.

گیل آبادی افزود: این‌ بازی‌ها از محیط مترو آغاز شد و تمرین‌ها آنجا سامان گرفت و در ارتباط با این افراد قرار گرفتند. کارمان به صورت‌ اینتراکتیو اجرا خواهد شد و ترانه‌ای را هم در حین اجرا از رضا یزدانی خواهیم داشت. ما در این عاشقانه داستان کودکان این زنان را هم بیان می‌کنیم و به «خانه مادری» که برای جمعیت طلوع بی‌نشان‌هاست اشاره می‌کنیم.

در ادامه الهام پاوه نژاد بازیگر این تئاتر گفت: بسیار خوشحالم که بعد از مدت ها یک نشست خبری شلوغ و با حضور اصحاب رسانه را میبینم، من و دیگر بازیگران این تئاتر در عاشقانه های خیابان تلاش میکنیم که مسائل روز و اجتماعی را بیان کنیم.

بعد از صحبت های پاوه نژاد، رضا یزدانی خواننده و بازیگر این نمایش گفت: من ترانه های اجتماعی و اعتراضی را از سال های پیش داشتم، به نظر من این اتفاق هم که در تئاتر افتاد بسیار خوب است.

وی ادامه داد: امیدوار هستم که در کنار بچه ها حرکت درستی داشته باشیم و معضلات را تا حدی بر طرف کنیم.

یزدانی در مورد عاشقانه های خیابان گفت: این تئاتر متن بسیار زیبایی دارد و تماشاگر می تواند از حضور در این تئاتر لذت ببرد.

در بخش پرسش و پاسخ الهام پاوه نژاد در پاسخ به یکی از خبرنگاران گفت: شاید فکر خروجی این تئاتر برای بازیگری در سن من چیز جالبی نباشد، من در این ۳۰ سال هدف هارا گرفتم اما این داستان بسیار نکته جذابی برای من داشته است.

وی در توضیح این نکات گفت: شاید در اولین برخورد به نظرتان یک داستان عاشقانه باشد، ولی این ظاهر عشق امروز ماست، در صورتی که ما می خواهیم به معنا بزرگتر از عشق برسیم و شاید با رسیدن به آن خیلی از مسائل اجتماعی ما حل شود.

پاوه نژاد صحبت های خود را با مثالی ادامه داد: برای مثال دختر من از زمانی که چشم معرفت باز کرد، بزرگترین رویای زندگی و آرزو آن داشتن شغلی است که در پس آن شغل به قدری درآمد داشته باشد که خانه بزرگی بسازد و تمامی بچه های کار را در آن جمع کند، اگر این عشق به هم نوع از بچه های ما شروع شود ما می توانیم در هر سمت و شغلی که داریم این عشق را رواج دهیم.

در این بخش هم رضا یزدانی اظهار داشت: شاید در‌ چند ماه اخیر ۱۲ تئاتر به من پیشنهاد شد اما من این کار را انتخاب کردم، این تئاتر انقدر برای من جذابیت داشت و حرکت اجتماعی آن انقدر زیبا بود، باعث شد که من نتوانم به پیشنهاد آن نه بگویم.

وی در ادامه گفت: بعد از ماه رمضان کنسرت های ما شروع می شود من کنسرت های خودم را کم کردم و وقتم را به این نمایش اختصاص دادم،
یزدانی با بیان علاقه خود به این نمایش گفت: این تئاتر می تواند فیلمبرداری شود و افراد بیشتری از آن بهره ببرند.

شایان ذکر است که در پایان این مراسم هم از تیزر و پوستر این نمایش رو نمایی شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی