مراسم تشییع پیکر محمود جهان با آیین‌های عزاداری بوشهری

سام بورنگ

رسانه نوا – مراسیم تشییع پیکر محمود جهان صبح امروز از مقابل تالار وحدت با حضور هنرمندان برگزار و محمود جهان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

به گزارش رسانه نوا، مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد محمود جهان هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی ایران صبح امروز چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه از تالار وحدت تهران به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا (س) برگزار شد. در ابتدای این مراسم که با برپایی آیین‌های عزاداری بوشهری از جمله شروه‌خوانی، سنج و دمام‌زنی برگزار شد آکا صفوی خواننده گروه موسیقی «لیان» به اجرای آیین شروه‌خوانی پرداخت. 

سپس غلامرضا صنعتگر قطعه‌ای را به نام حزن از محمود جهان رونمایی کرد. وی درخصوص این اثر گفت: مرحوم در روزهای پایانی عمرش به ساخت قطعه‌ای پرداخته بود که دوست داشت آن را با نام «حزن» در تلویزیون پخش کند ما برای پخش این قطعه اقدام می‌کنیم و نام آن را «خداحافظی» می‌گذاریم.

 محسن شریفیان سرپرست گروه موسیقی لیان بوشهر نیز در ادامه گفت: مرحوم جهان مردی بود که با سختی موسیقی جنوب ایران را زنده نگاه می داشت. 
شریفیان سپس اظهار داشت: وقتی شاهد لغو کنسرت‌ها هستیم و تلویزیون نیز جرات نشان دادن ساز موسیقی را ندارد، امیدواریم با درگذشت اساتیدی چون محمود جهان، شاهد پایان چنین اتفاقاتی باشیم.

پس از آن امید جهان پسر شادروان محمود جهان به جایگاه آمد و از مردم برای شرکت در این مراسم و شریک شدن در غم خانواده جهان تشکر کرد.
در پایان نیز نماز میت بر پیکر این خواننده بوشهری اقامه شد و پس از آن با سنج زنی و دمام نوازی بر روی دست ها به سوی قطعه هنرمندان بهشت زهر (س) بدرقه شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی